Blog | Sklep Liger

Szkoła podstawowa – jakie problemy napotyka dziecko rozpoczynające edukacje w klasie pierwszej?

Przekroczenie progu szkolnego i rozpoczęci nauki w klasie pierwszej to ważny moment w życiu dziecka i jego rodziny. Szkoła oczekuje od ucznia rozpoczynającego naukę samodzielności, zaradności, umiejętności koncentracji uwagi, obowiązkowości, współpracy z nauczycielami i rówieśnikami, zaangażowania w życie klasy i szkoły oraz umiejętności komunikowania się z innymi.

remove_red_eye 1075 odsłony

Co powinno nas zaniepokoić w zachowaniu dziecka?

Jest wiele objawów niepokojących w zachowaniu dziecka. Dzisiaj więcej uwagi poświęcimy na zaburzenia rozwoju ruchowego u dzieci w wieku przed przedszkolnym. Problem ten ma początek w tym, że mamy coraz mniej czasu i bardzo często wyręczamy dzieci w czynnościach, które powinny wykonać samodzielnie. Zaburzamy w ten sposób naturalny rozwój dziecka, przez co staje się ono mniej sprawne ruchowo.

remove_red_eye 399 odsłony

Rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci ze spektrum autyzmu – propozycje przydatnych pomocy

Komunikacja i zachowanie odpowiednich relacji społecznych, stanowią kluczowe umiejętności w życiu każdego z nas. To mowa odróżnia nas od innych istot żywych, to dzięki niej możemy określić swoją niezależność, swoją tożsamość, to ona daje nam pewność siebie. W końcu to dzięki niej możemy wyrażać swoje uczucia i komunikować się między sobą, nawiązując relacje społeczne.

remove_red_eye 1959 odsłony

Jakie pomoce wykorzystujemy w terapii logopedycznej?

Problemy z prawidłową wymową powinny być jedynie objawem, za którym powinniśmy pójść w celu odnalezienia ich przyczyny. Logopedia to nie tylko praca nad wywołaniem i utrwaleniem danego dźwięku, to nie tylko nauka "r", jak się to często może wydawać, ale to szereg złożonych działań mających na celu dostrzeżenie przyczyn zaburzeń czy utraty mowy.

remove_red_eye 1091 odsłony

Kiedy powstają pierwsze dźwięki mowy?

W tym wpisie zajmiemy się rozwojem mowy u dziecka w bardzo wczesnym okresie. Dziecko jeszcze przed urodzeniem zapoznaje się ze światem dźwięków. Już w okresie prenatalnym powstaje wzorzec mowy. Po urodzeniu rozpoznaje głos matki i potrafi odróżnić go od głosu innej osoby. Tak więc już w czasie ciąży następuje przygotowanie maluszka do mówienia, dlatego warto do niego mówić, czytać mu bajki i śpiewać.

remove_red_eye 336 odsłony

6 sposobów aby Twoje dziecko zabrało głos i z chęcią sięgnęło po pomoce edukacyjne

Artykuł ten dedykujemy osobom, których problemy z mową utrudniają codzienne życie, obniżają poczucie wartości i przeszkadzają w kontaktach społecznych. Chodzi tu o jąkanie, zacinanie się, powtarzanie tych samych słów.

remove_red_eye 310 odsłony

Współpraca rodziców w terapii logopedycznej

Każde dziecko, szczególnie małe, uczy się poprzez naśladowanie przede wszystkim rodziców, najbliższego otoczenia z którym żyje i w którym się wychowuje. Czerpie także przykłady z różnych sytuacji, uczestniczy w różnych wydarzeniach, które wpływają na jego zachowanie i postępowanie.

remove_red_eye 627 odsłony

10 przydatnych pomocy edukacyjnych

Pomoce edukacyjne służą wzbogacaniu czynności nauczyciela i ucznia. Pełnią ważną rolę w rozwoju wyobraźni, myślenia, spostrzegania, wpływają na lepsze i szybsze opanowanie wiadomości i umiejętności. Pomoce edukacyjne pełnią ważne funkcje, które możemy podzielić na:

remove_red_eye 311 odsłony

Propozycje zabaw dla dzieci w okresie absencji szkolnej i przedszkolnej

Małe dziecko - mały kłopot, duże dziecko - wiadomo... Mając w domu noworodka, biegamy wokół niego, ciągle jest co robić, mama nie zaznaje wtedy tzw. "świętego spokoju". Opieka nad noworodkiem to nieprzespane noce, ciągłe karmienie "na żądanie", przewijanie - czynności fizjologiczne.

remove_red_eye 363 odsłony

Jaki jest główny cel zajęć logorytmiki?

Aby móc stwierdzić, jaki jest główny cel logorytmiki, trzeba się zapoznać z tym pojęciem od podstaw. Otóż logorytmika jest to wsparcie rozwoju mowy u dziecka. Łączy ze sobą terapie: logopedyczną i rytmikę.

remove_red_eye 464 odsłony