Kategoryzacja. Stymulacja i terapia. Przygotowanie do nauki czytania
Kategoryzacja to zestaw ćwiczeń usprawniających procesy myślowe dzieci. Zdolność dokonywania kategoryzacji jest jednym z podstawowych wyznaczników inteligencji człowieka.
Głównym celem autorek jest zwiększenie motywacji dzieci do ćwiczeń logopedycznych poprzez samodzielne działania: rysunki, wycinanki, zaznaczanie ilości powtórzeń.
Głównym celem autorek jest zwiększenie motywacji dzieci do ćwiczeń logopedycznych poprzez samodzielne działania: rysunki, wycinanki, zaznaczanie ilości powtórzeń. Słowa, zdania, wierszyki oraz ilustracje zostały dobrane tak, aby bawić i zaskakiwać dziecko. Pod kierunkiem logopedy, nauczyciela, rodzica dziecko może samodzielnie wykonywać zadania zamieszczone w książce. Zadania ułożone są według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenie wywołanej głoski następuje w sylabach, wyrazach (nagłosie, śródgłosie, wygłosie, grupach spółgłoskowych) i zdaniach, na końcu zaś w mowie spontanicznej dziecka.
Książka zawiera ćwiczenia dla dzieci, które seplenią.
Autorzy: Beata Dawczak, Izabela Spychał
Ilustr. Krzysztof Spychał
Format: A4
Objętość: 40 kolorowych stron
Oprawa: miękka
Polecamy logopedom oraz rodzicom do utrwalania ćwiczeń w domu.