Wszystkie Placówki Oświatowe mają 14 dniowy termin płatności. Przy składaniu zamówienia jako formę płatności należy wybrać PRZELEW.

Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych Zobacz większe

34,00 zł

Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

Nowy


B B

Wyślij do znajomego

Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. 

Odbiorca: :

* Pola wymagane

  lub  Anuluj

Więcej informacji

Opinie

Więcej informacji

Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia.

Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia.

 

Wśród ćwiczeń znajdują się m.in.:

- wskazywanie rymujących się par słów

- wybieranie rymującego się słowa

- szukanie słowa, które nie rymuje się z pozostałymi

- samodzielne tworzenie rymu

- wskazanie par słów zaczynających lub kończących się taką samą głoską

- wskazywanie słów, które nie zaczynają lub nie kończą się taką samą głoską

- samodzielne wymyślanie słów zaczynających lub kończących się taką samą głoską

- analiza i synteza sylabowa (np. wydzielanie sylab w wyrazach, rozcinanie obrazka na tyle części, z ilu sylab składa się dane słowo)

- sylabowe puzzle obrazkowe

- wyodrębnianie znaczącej części słowa

- łączenie sylab w słowa

- dzielenie słów na głoski

- wyszukiwanie słowa w słowie

- łączenie głosek w słowa

- puzzle głoskowe

- głoska, a litera

 

A ponadto:

- ćwiczenia słowne połączone z rysowaniem (grafomotoryka)

- karty do zabaw

- plansze do gier i zabaw

- ćwiczenia słowne połączone z ćwiczeniami analizy i syntezy wzrokowej, bądź słuchowej

- memory

- domino fonetyczne

- przykłady zabaw ruchowych połączonych ze słownymi (np. z piłką)

- ćwiczenia z wykorzystaniem sytuacji z życia codziennego (segregowanie produktów spożywczych w lodówce według rozpoczynających ich głosek, wymyślanie nazwy przedmiotu zaczynającego się taką samą głoską jak imię dziecka itd.)  

Oprócz mnóstwa teoretycznych informacji, w pozycji tej znajdziecie również wiele przydatnego i ciekawego materiału ćwiczeniowego.

Autor: Maurer Alicja

 

Polecamy pedagogom, logopedom, psychologom oraz rodzicom.

 

Książka dostępna w wersji papierowej

Wydanie VI, Kraków 2014,

Format A4,

Objętość 234 strony,

Oprawa miękka, klejona, folia matowa

ISBN: 978-83-7850-712-3

Reviews

No customer comments for the moment.

Napisz opinię

Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. 

Kupili również

Produkty te zostały zakupione wraz z aktualnym produktem

Podobne produkty

Produkty w tej samej kategorii