Autilius Współna Uwaga. Wersja Premium dla nowoczesnych ośrodków terapeutycznych

Nowy

Autilius


B B

Wyślij do znajomego

Autilius Współna Uwaga. Wersja Premium dla nowoczesnych ośrodków terapeutycznych

Autilius Współna Uwaga. Wersja Premium dla nowoczesnych ośrodków terapeutycznych

Wersja Premium przeznaczona jest dla nowoczesnych ośrodków terapeutycznych.

Odbiorca: :

* Pola wymagane

  lub  Anuluj

Więcej informacji

Opinie

Więcej informacji

Wersja Premium przeznaczona jest dla nowoczesnych ośrodków terapeutycznych. Specjalistyczne stanowisko komputerowe zostało zaprojektowane z uwzględnieniem potrzeb dzieci z autyzmem. Wyposażone jest w ekran dotykowy, kamerę oraz system regulowania wysokości. Na stanowisku zainstalowany jest program Autilius wersja dla terapeutów. Program zawiera 6 gier, które mogą być obsługiwane za pomocą interfejsu ruchowego, ekranu dotykowego i myszki.
Autilius Wspólna Uwaga to program komputerowy służący do wspierania terapii dzieci z autyzmem.

Program powstał z myślą o dzieciach w wieku od 3 do 7 lat, ale może być też wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi.
Program składa się z sześciu gier, które wspierają naukę podążania za gestem wskazywania, kierunkiem głowy i wzroku oraz inicjowania kontaktu.
Gry zostały stworzone w oparciu o technologię motion capture, co oznacza, że oprócz myszki lub ekranu dotykowego można obsługiwać je za pomocą ruchu rąk, rejestrowanego przez kameę internetową.

Terapia osób z autyzmem to niezwykle złożony i prężnie rozwijający się obszar, w którym ścierają się liczne nurty i koncepcje. Wiele z proponowanych interwencji terapeutycznych niema umocowania w rzetelnych badaniach. Aby zyskać solidne podłoże teoretyczne i praktyczne, powstanie naszego programu poprzedziliśmy niemal trzyletnim okresem badań, testów i konsultacji. Program Autilius Wspólna Uwaga powstał dzięki wsparciu doświadczonych terapeutów i naukowców. W trakcie przygotowań opracowaliśmy spójną koncepcję terapeutyczną, która stała się fundamentem tworzonych przez nas gier.

Przygotowany przez nas program poświęcony jest wspólnej uwadze. Zaburzony rozwój tej umiejętności jest jednym z najwcześniej zauważalnych objawów zaburzeń ze spektrum autyzmu. Korzystając z programu, dzieci uczą się przede wszystkim:
- podążania za kierunkiem wzroku
- podążania za kierunkiem głowy
- podążania za gestem wskazywania
- inicjowania wspólnej uwagi

Wykonując zadania, dzieci ćwiczą również:
- rozumienie ekspresji mimicznych
- koncentrację uwagi
- samodzielne podejmowanie decyzji i zabawę w zgadywanie
- czekanie na swoją kolej
- dopasowywanie obrazów do siebie

Nasze gry mogą być obsługiwane za pomocą ruchu, dzięki temu dziecko może ćwiczyć:
- koordynację wzrokowo-ruchową
- orientację w schemacie własnego ciała
- motorykę dużą

Program składa się z sześciu gier o różnych poziomach trudności:
1. Katastrofa Kosmiczna- to najłatwiejsza z gier. Można wykorzystać ją do nauki obsługi interfejsów. Grę poprzedza animowana instrukcja, która pomaga dziecku zrozumieć zasady funkcjonowania programu. Gra uczy wskazywania imperatywnego.

2. Grzechotki to pierwsza z serii trzech gier (pozostałe to Kot w Pudle i Chowanego), które wspierają rozwój rozumienia gestu wskazywania i podążania za wzrokiem. Podczas gry dziecko trenuje umiejętność rozpoznawania, na jaki obiekt wskazuje druga osoba. Podążanie za gestem wskazywania jest jednym z elementów tworzenia pola wspólnej uwagi i stanowi podstawę do dalszego rozwoju umiejętności komunikacyjnych.

3. Kot w pudle - gra jest kolejnym etapem budowania umiejętności rozumienia gestu wskazywania i podążania za wzrokiem. Grając, dziecko trenuje umiejętność rozpoznawania, na jaki obiekt patrzy druga osoba. W tej grze awatar nie używa gestu wskazywania palcem, dzięki czemu uwaga dziecka kierowana jest na ruch głowy i kierunek patrzenia.

4. Zabawa w Chowanego trenuje umiejętność podążania za wzrokiem drugiej osoby. Jest to najtrudniejsza z gier ćwiczących podążanie za kierunkiem patrzenia. Obiekt będący przedmiotem wspólnej uwagi wskazywany jest jedynie za pomocą wzroku. Opanowanie umiejętności podążania za wzrokiem drugiej osoby jest niezwykle istotne w procesie rozwoju zdolności komunikacyjnych.

5. Karmienie Zwierzątek należy do gier o wyższym poziomie trudności. Dziecko trenuje umiejętność inicjowania kontaktu oraz wskazywania na obiekt, który staje się przedmiotem pola wspólnej uwagi. Osiągnięcie celu możliwe jest tylko poprzez współpracę z animowanym bohaterem. Dziecko uczy się ponadto czekania na swoją kolej.

6. Gra Sklep wspomaga naukę inicjowania kontaktu. Zadaniem dziecka jest już nie tylko wskazanie poprawnego elementu, ale również zwrócenie na siebie uwagi drugiej osoby (Pana Sklepikarza). Tylko po nawiązaniu kontaktu z Panem Sklepikarzem możliwe jest wykonanie zadania. Dodatkowo gra trenuje pamięć krótkotrwałą (dziecko przez kilka sekund musi przechować w pamięci informację o tym, co ma kupić w sklepie) oraz umiejętność dopasowywania elementów do wzoru.

Tworząc gry, uwzględniliśmy szczególne potrzeby dzieci z autyzmem. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby zminimalizować wszelkie czynniki, które w trakcie użytkowania mogą rozpraszać dziecko.

Grafika i animacje
Mając na uwadze potrzeby dzieci z autyzmem, uprościliśmy nasze animacje i grafiki, aby gry były dla nich przyjazne i łatwe do zrozumienia. Ograniczyliśmy zbędne elementy, dzięki czemu uwaga dzieci kierowana jest na najbardziej istotne informacje.

Dźwięki
Chcemy, aby nasze gry stanowiły bezpieczną przestrzeń dla dzieci, które mogą szczególnie rozpraszać się otaczającymi je dźwiękami. Wszystkie pojawiające się w programie dźwięki zostały starannie dobrane z myślą o możliwych problemach sensorycznych małych graczy. Melodie gier są ciche i spokojne, a efekty dźwiękowe delikatne.

Komunikaty
Zadbaliśmy również o to, aby głosy lektorów nie nakładały się na dźwięki programu, a wypowiadane przez nich komunikaty były krótkie i proste. Głównym kanałem komunikacji w programie jest obraz.

Kierowanie uwagi
Projektując nasze gry, scena po scenie rozważaliśmy, na co i w jaki sposób zwrócić uwagę dziecka. W niektórych grach zdecydowaliśmy się na zasłonięcie twarzy gracza elementem graficznym (twarz jest widoczna na ekranie, gdy dziecko korzysta z interfejsu ruchowego). Dzięki temu dzieci lepiej skupiają się na zadaniach i wynoszą więcej korzyści z gier.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że każde dziecko jest inne i rozwija się w swoim tempie, postanowiliśmy więc dać użytkownikom możliwość jak największej personalizacji programu.

Plansza użytkownika
Na planszy wyświetlane są wszystkie dostępne dla dziecka gry. Opiekun lub terapeuta ma możliwość zaprojektowania planszy w taki sposób, aby dziecko widziało tylko wybrane dla niego gry.

Poziomy trudności
Każda z gier ma cztery poziomy trudności, które różnią się udzielanymi dziecku podpowiedziami. Układając planszę rodzic lub terapeuta decyduje, na jakim poziomie trudności dziecko będzie korzystało z danej gry.

Wybór interfejsu
Nasze gry można obsługiwać za pomocą trzech interfejsów: myszka, ekran dotykowy, ruch.

DLA KOGO?

Program Autilius Wspólna Uwaga stworzony został z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym, ale bez problemu może być wykorzystywany również w pracy ze starszymi dziećmi.

Minimalne wymagania techniczne niezbędne do prawidłowego działania gier Autilius:

Windows 7 lub nowszy
Intel Core i3
2GB RAM
1GB wolnego miejsca na dysku
Karta grafiki klasy Intel(R) Graphics Mobile 965 Express z 128 MB pamięci i wsparciem dla DirectX 10 lub 11
Karta dźwiękowa

Dodatkowo:

Kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna) - jeśli chcesz korzystać z interfejsu ruchowego
Ekran dotykowy - jeśli chcesz korzystać z interfejsu dotykowego.

Reviews

No customer comments for the moment.

Napisz opinię

Autilius Współna Uwaga. Wersja Premium dla nowoczesnych ośrodków terapeutycznych

Autilius Współna Uwaga. Wersja Premium dla nowoczesnych ośrodków terapeutycznych

Wersja Premium przeznaczona jest dla nowoczesnych ośrodków terapeutycznych.

Podobne produkty

Produkty w tej samej kategorii