Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania - Samogłoski. Zestaw
Najważniejszym celem pozycji Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania jest stworzenie sytuacji do powtarzania, rozpoznawania oraz samodzielnego odczytywania samogłosek.
Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej. Szeregowo tworzymy naszą wypowiedź, zarówno w języku mówionym, jak i pisanym.
Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej. Szeregowo tworzymy naszą wypowiedź, zarówno w języku mówionym, jak i pisanym. Budowanie znaczeń wyrazów jest bowiem możliwe dzięki linearnemu uporządkowaniu głosek w słowach i liter w wyrazach. Zakłócenie tego porządku, nadaje wypowiedzeniu inny sens, np. kot: kto, nos: son.
Błędy z szeregowaniem znaków językowych, można często spostrzec u osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią, afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.
Aby móc stworzyć szeregi do ćwiczeń i stymulacji, należy uwzględnić następujące cechy:
- rosnąca wielkość (od najmniejszego do największego),
- malejąca wielkość (od największego do najmniejszego),
- stopniowe domykanie rysunku,
- rosnąca intensywność barwy.
Zestaw zawiera 64 elementy o wymiarach 6x6cm. Umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu szeregów i uzupełnianiu szeregów.
Do zestawu dołączona jest również instrukcja z propozycjami ćwiczeń.
Aby wykonać ćwiczenia polegające na naśladowaniu szeregów należy zaopatrzyć się w dwa zestawy elementów.