WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU: Terapia funkcji słuchowych [Cz. 1]
Materiał zawarty w teczce jest przeznaczony do stymulacji i terapii funkcji słuchowych niemowląt jako bodziec służący obserwacji i wodzeniu wzrokiem;
Antonimy – część 2 to materiał dydaktyczny stworzony z myślą o osobach potrafiących czytać (i pisać), który pomaga w rozwijaniu następujących umiejętności:
Antonimy – część 2 to materiał dydaktyczny stworzony z myślą o osobach potrafiących czytać (i pisać), który pomaga w rozwijaniu następujących umiejętności:
- posługiwanie się antonimami: wysokie – niskie, puste – pełne, białe – czarne, szerokie – wąskie, małe – duże, brudne – czyste, krótkie – długie, grube – cienkie, głodne – syte, grube – chude, tęgie – szczupłe, nowe – stare, stare – młode, suche – mokre oraz ciężkie – lekkie, gorące – zimne, twarde – miękkie, powolne – szybkie, słodkie – kwaśne, blisko – daleko, potargane – uczesane, smutne – wesołe, wyłączone – włączone, na dole – na górze, otwarte – zamknięte (złożone – otwarte);
- różnicowanie oraz właściwe stosowanie zaimków wskazujących: ten, ta, to;
- formułowanie zdań poprawnych gramatycznie – o zachowanym prawidłowej fleksji;
- stosowanie wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, będących etapem wstępnym do opanowania umiejętności samodzielnego opowiadania.
Oprócz tego, zachęca do poszerzania zakresu słownictwa czynnego.
Zestaw zawiera 50 kart pracy z prostymi ilustracjami prezentującymi pary przymiotników, będących swoimi przeciwieństwami. Pod każdą z nich znajdują się dwa rodzaje ćwiczeń, których celem jest ułożenie zdania poprawnego gramatycznie. Dodatkowa, pusta karta pracy na końcu zestawu, może zostać zagospodarowana przez prowadzącego zajęcia w sposób dowolny, według własnego pomysłu.
Autor: Joanna Mikulska
Wydawnictwo: WIR
Rok wydania: 2016
Oprawa: broszurowa
Format: 21,2 x 29,5 cm
Strony: 65
Polecamy w terapii logopedycznej oraz w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.