Myślenie przyczynowo-skutkowe

Myślenie przyczynowo-skutkowe. Stymulacja i terapia. Przygotowanie do nauki czytania

160,00 zł
Brutto

Myślenie przyczynowo-skutkowe to zestaw obrazkowy rozwijający u dzieci umiejętność  rozumienia tego, co było najpierw, co potem, co było przyczyną, a co jest skutkiem oraz linearnego porządkowania bodźców.

Ilość

Myślenie przyczynowo-skutkowe to zestaw obrazkowy rozwijający u dzieci umiejętność  rozumienia tego, co było najpierw, co potem, co było przyczyną, a co jest skutkiem oraz linearnego porządkowania bodźców.

Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego warunkuje zdolność przewidywania konsekwencji własnych działań, usprawnia jednocześnie umiejętność skutecznego planowania i unikania błędów w codziennym postępowaniu. Obszerny materiał obrazkowy ma na celu ćwiczenie myślenia przyczynowo-skutkowego w sposób wieloaspektowy. Służą temu zestawy historyjek kilkuelementowych (3-, 4-, 6-częściowych), pary obrazków Co - z czego?, historyjki z różnymi zakończeniami, ze skutkiem natychmiastowym lub odroczonym, tematyczne relacje czasowe i wiele innych. Pomoc ułatwia stymulację procesów myślowych dzieci prawidłowo rozwijających się. Może także zostać wykorzystana w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, m.in. niesłyszącymi, autystycznymi, zagrożonymi dysleksją, dyslektycznymi oraz o obniżonej sprawności intelektualnej.

Autorzy: Agnieszka Fabisiak-Majcher, Marta Korendo, Elżbieta Ławczys
Format: A4
Ilość stron: 40 kolorowych, foliowanych kart A4 + książeczka 20 stron A5

Seria Stymulacja i terapia służy rozwijaniu i doskonaleniu następujących sprawności:

- naśladowania, kontynuowania i uzupełniania sekwencji,
- rozumienia i nazywania relacji czasowych i przestrzennych,
- analizy i syntezy wzrokowej,
- kategoryzacji,
- myślenia przyczynowo-skutkowego,
- nazywania i rozumienia emocji,
- pamięci sekwencyjnej i symultanicznej.

Odpowiednia stymulacja funkcji poznawczych może zapobiec wielu zaburzeniom rozwoju, w tym także dysleksji, a nawet autyzmowi. Coraz więcej dzieci ma problemy z nieharmonijnym rozwojem poszczególnych funkcji psychicznych. W konsekwencji oznacza to opóźniony i nieharmonijny rozwój języka, gorsze wyniki w szkole, a nawet utrwalone deficyty poznawcze. Trudnościom tym można w wielu wypadkach zapobiec, w odpowiedni sposób stymulując rozwój lub organizując terapię. Pomoce dydaktyczne z serii Stymulacja i terapia, mają te zadania ułatwić.

Polecamy w szczególności logopedom pracującym z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy oraz w terapii z dziećmi autystycznymi.

 

Specyficzne kody

Podobne produkty