W jakim wieku moje dziecko powinno zacząć mówić ?
Wiemy z życia, że mowa jest jednym z kluczowych umiejętności potrzebnych do życia codziennego, dlatego aby w życiu było jak najlepiej się odnaleźć w rzeczywistości mowę trzeba kształtować od najmłodszych lat. Rozwój mowy dzieli się na pewne etapy, związane z wiekiem dziecka, w których stopniowo dziecko poznaje wyrażenia dźwiękonaśladowcze, pojedyncze litery, układając z nich sylaby, z których kolejno tworzy słowa, aż w końcu układa zdanie początkowo proste, a potem bardziej złożone.
Stymulacja wielozmysłowa, jako nowatorska metoda terapeutyczna
Aby poprawić funkcjonowanie i podnieść jakość życia osób niepełnosprawnych ruchowo i intelektualnie, warto podjąć wysiłek w formie zajęć terapeutycznych i rehabilitacyjnych. Jedną z terapii, która powstała z myślą o takich osobach, jest terapia wielozmysłowa.
6 sposobów aby Twoje dziecko zabrało głos
Aby człowiek mógł się porozumieć z innymi użytkownikami języka, przede wszystkim potrzebny jest wspólny kod, czyli prawidłowy rozwój mowy, który kształtuję się od dziecka. Dlatego tak ważne jest by rodzice poświęcali więcej czasu dziecku i jego rozwojowi intelektualnemu poprzez rozmowy czy manualne gry angażujące dziecko do logicznego myślenia. Błędem wielu jest pozostawianie dziecka samemu sobie w otoczeniu elektroniki.
Moje dziecko potrzebuje terapii mowy i co dalej?
Przyczyną kłopotów z nauką u dziecka są bardzo często wady wymowy. Wadliwa wymowa może odzwierciedlać się zarówno czytaniu jak i nawet pisaniu, co obniża samoocenę i zniechęca do dalszej nauki. Uczniowie z wadami wymowy stają się nieśmiali i wycofani albo przeciwnie agresywni i złośliwi. Mają tez problem z nawiązywaniem pozytywnych kontaktów z rówieśnikami, są narażeni na kpiny kolegów.
Sala doświadczania świata, jako miejsce wyciszenia emocji
Sala Doświadczania Świata to pomieszczenie z odpowiednio dobranym wyposażeniem terapeutycznym. Pracuje się tu z dziećmi oraz osobami dorosłymi, które cierpią na zaburzenia integracji sensorycznej, autyzm, zespół Dawna, mózgowe porażenie dziecięce, choroby psychiczne.
Pozostałe sprzęty i akcesoria niezbędne do prowadzenia integracji sensorycznej
Skupimy się na kontynuacji szerokiego tematu jakim są sprzęty niezbędne do prowadzenia terapii integracji sensorycznej. W poprzednim wpisie na ten temat skupiliśmy się na rzeczach, do których są potrzebne duże przestrzenie (sale), ze względu na gabaryty sprzętów.
Przykładowe pomoce i sprzęty, które sprzyjają rozwojowi dziecka
Rozwój każdego młodego organizmu to dla niego nie lada wyzwanie, w które zaangażowane jest wiele struktur organizmu. Młody człowiek dorastając i dojrzewając potrzebuje chociażby kilku podstawowych czynników, które umożliwią mu ten wzrost: poczucie bezpieczeństwa, miłość, akceptacja. Gdy tego zabraknie, zachwiana zostaje równowaga człowieka, a co z tym związane często i jego rozwój.
Zrównoważony rozwój we wczesnych latach
Dziecko to największy skarb rodziców, który wnosi wiele radości i miłości do każdej rodziny. Samo też potrzebuje uśmiechu, łagodnej i czułej rozmowy, zabawy, pieszczot – po prostu miłości i bezwarunkowej akceptacji. To właśnie rodzice przede wszystkim powinni czuwać nad prawidłowym rozwojem i wychowaniem swoich pociech i to już od narodzin.
Nauczanie metodą krakowską już dostępne w naszym sklepie!
Metoda krakowska jest neurobiologiczną terapią przeznaczoną dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi. Skierowana jest do dzieci: z zespołem Dawna, autyzm, zespołem Aspergera, afazją, alalią, zagrożeniem dysleksji. Z tej metody mogą z też skorzystać zdrowe dzieci po to, aby zwiększyć możliwości intelektualne. Metoda zakłada stymulację rozwoju intelektualnego dzieci poprzez osiągnięcie kolejnych etapów w rozwoju wszystkich funkcji poznawczych.
Sprawdzone i bezpieczne – wybrane najlepsze zabawki, gry i pomoce sensoryczne
Pomoce sensoryczne, zabawki, gry to szeroka grupa produktów, usprawnianie i przywrócenie w rozwoju w rozwoju różnych sfer psychofizycznych, ale też zapewnienie wszechstronnego rozwoju każdemu dziecku. Wspomniane pomoce pomagają kształtować zdolności ruchowe, doskonalić zmysły, rozwijać struktury poznawcze i uczyć umiejętności funkcjonowania w grupie rówieśniczej.