Integracja sensoryczna. Odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego.
Wiedza zdobyta z zasugerowanych przez nas tytułów dostarcza zaledwie kompleksowej terapii z zakresu terapii sensorycznej. Wspomaga ona jednak wdrażanie i zrozumienie elementów terapii w skuteczny i zintegrowany proces rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami. Publikacje są zbiorem przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Oprócz zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej można znaleźć wskazówki służące samodzielnemu zweryfikowaniu wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku, także w formie multimedialnej.
Warto także sprawdzić przygotowane przez nas pozycje dostarczające wiedzy na temat związku między zaburzeniami integracji sensorycznej a zaburzeniami językowymi u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Scharakteryzowane są dysfunkcje w tym obszarze poparte badaniami naukowymi i obserwacjami własnymi specjalistów i terapuetów. Zdobyta wiedza pomoże zrozumieć funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami oraz pozwoli dostosować najbardziej optymalny dobór programów stymulujących rozwój. W przystępny sposób możliwe jest opanowanie wiedzy z zakresu przyczyn uszkodzeń ośrodków układu nerwowego oraz skutecznych metod ich rehabilitacji. W dostępnych publikacjach opisane są praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem poprzez opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących ćwiczeń oraz kształcenie zdolności manualnych.
Sugerowane przez nas książki mają na celu przybliżyć prawidłowe wykonanie ćwiczeń, gier i zabaw stymulujących rozwój u dzieci z zaburzeniami sensorycznymi. Poruszony jest wątek bazujący i wyjaśniający system zmysłów oraz ćwiczeń i strategii terapeutycznych do ich usprawniania. Zawarte są wskazówki i porady praktycznych rozwiązań przez specjalistów pracujących z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami.
Zobacz także: pomoce SI
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego.
W książce przedstawiono związek między zaburzeniami integracji sensorycznej i zaburzeniami językowymi u dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają.
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem.
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej.
Zeszyt 1 stanowi uzupełnienie książki zatytułowanej Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego.
Zeszyt 2 jest kontynuacją książki zatytułowanej Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego.
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Uczę się poprzez ruch to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD).
Książka napisana została w formie przewodnika dla osób niezwiązanych z terapią integracji sensorycznej, czyli rodziców, nauczycieli i innych specjalistów, aby przybliżyć im w sposób czytelny te zagadnienia.
Naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagi.
Wszyscy różnimy się od siebie nawzajem, każda osoba jest niepowtarzalna.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom.
„Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI.
Powyższa pozycja to pierwsza książka o integracji sensorycznej skierowana do rodziców malutkich dzieci.
Publikacja przedstawia zabawy terapeutyczne do integracji sensorycznej z propozycjami ćwiczeń i narzędzi diagnostycznych możliwych do wykorzystania w przedszkolu i szkole.
Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera to książka która wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej.
Pięćdziesiąt prostych ćwiczeń, które pomogą dziecku rozwijać się, uczyć i rosnąć.
Publikacja stanowi połączenie celów i ćwiczeń, które stosuje się podczas gimnastyki korekcyjnej i na zajęciach z integracji sensorycznej. Zadania przedstawione w poradniku mają za zadanie wspierać rozwój psychoruchowy zarówno dziecka niepełnosprawnego, jak i sprawnego lecz o zaburzonym rozwoju procesów zmysłowych czy z wadami postawy.