Integracja sensoryczna. Odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego.
Zbiór przydatnych i praktycznych informacji mogą dostarczyć nam specjalistyczne pozycje książkowe dotyczące zrozumienia osób z zaburzeniami sensorycznymi. Warto rozeznać się w aktywnościach jakie są dla dziecka odpowiednie, szybkich i niedrogich pomocach terapeutycznych a także o stymulacji bodźców zewnętrznych dziecka. Dzięki wciągającej zabawie można ocenić lateralizację czynności ruchowych u dziecka, co wykonuje się przez rozpoczęciem edukacji w celu sprawdzenia, czy dziecko sobie poradzi.
Równie istotnym czynnikiem w zaburzeniach integracji sensorycznej jest dobranie odpowiedniej terapii i prawidłowej strategii radzenia sobie z dysfunkcjami integracji sensorycznej. Przy rozwoju zdolności logopedycznych warto sięgnąć po ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz skorzystać z pomocy dydaktycznych. Do podstawowych umiejętności, sprawdzanych przez pedagogów u dzieci zaliczają się: lateralizacja oraz orientacja w schemacie ciała, percepcja słuchowa, umiejętności matematyczne, czytanie, pamięć i myślenie, percepcja wzrokowa i rozwój oraz komunikacja. Niektóre gry i zabawy logiczne stymulują rozwój mózgu dziecka, stanowią znakomity trening pamięci, uczą rozpoznawania kształtów oraz logicznego myślenia, rozwijają także wiarę we własne możliwości, ćwiczą sprawność manualną dłoni oraz uczą cierpliwości. Aby ćwiczyć koncentrację, pamięć bądź rozpoznawanie kształtów idealne będą drewniane zabawki.Gry pamięciowe świetnie ćwiczą zdolność zapamiętywania i spostrzegawczości, dobrze sprawdzają się podczas zajęć z dziećmi ze spektrum autyzmu. Zabawy będące pomocą dydaktyczną dla dzieci ćwiczą refleks, wyobraźnię, logiczne myślenie oraz sprawność manualną.
Więcej o integracji sensorycznej mogą Państwo przeczytać w naszym artykule na blogu.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego.
Skala występowania zjawiska dysleksji (ryzyka dysleksji) ujawniona przez naukę, jak również praktykę pedagogiczną skłania wielu badaczy do poszukiwania nowszych, innych i skuteczniejszych sposobów pracy z dzieckiem, aby pomóc mu w wysiłkach edukacyjnych związanych z nauką czytania i pisania.
W skład zestawu wchodzą 4 dwustronne plansze oraz 108 dwustronnych tafelków, zawierających 24 różne 9 elementowe komplety. Pierwsza strona plansz zawiera propozycje rytmicznych szlaczków. Należy dokończyć na planszy szlaczki według wzoru.
Pozycja Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku przeznaczona jest do ćwiczeń logopedycznych u dzieci cztero i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem.
Monografia podejmuje problematykę osób z zespołem Downa − trisomią 21 − najczęstszą aberracją chromosomową występującą u człowieka. Życie psychospołeczne tych osób scharakteryzowane jest w niej z uwzględnieniem stanu współczesnej wiedzy, osiągnięć różnych dziedzin nauki, które dotyczą właściwości ich funkcjonowania, a także trudności, których te osoby i ich rodziny doświadczają.
Książeczka Dźwięki wokół nas to część II serii wydawniczej Potrafię mówić, kreślić i wycinać.
W zestawie znajdują się 2 talie kart logopedycznych, które zostały opracowane na takich samych zasadach jak tradycyjne karty.
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem.
Książka zawiera zbiór scenariuszy, które mogą być wykorzystywane podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Jak w sposób najbardziej skuteczny rozmawiać z dziećmi o emocjach oraz uczyć ich właściwych postaw? Oczywiście poprzez kreatywną zabawę. Dzięki Grze Memory Nasze Emocje najmłodsi spędzą twórczo czas, a jednocześnie poznają różne odcienie uczuć.
Zegar to idealna pomoc dydaktyczna do ćwiczeń dziecka w odczycie i kształtowaniu pojęcia czasu. Solidna, drewniana tarcza wyposażona jest w ruchome wskazówki umożliwiające najskuteczniejsze poznanie poprzez działanie własne dziecka.
Pacynka na palce – oczy, to doskonała pomoc terapeutyczna, która może być wykorzystywana w diagnozie procesów integracji sensorycznej do badania ruchów gałek ocznych.
Przybijanki to zabawki kreatywne, które umożliwiają dzieciom puszczenie wodzy fantazji.
Drewniane puzzle warstwowe to solidna i bardzo kreatywna zabawka dla dzieci.
Układanka warstwowa została zaprojektowana w duchu pedagogiki Montessori. Na pomoc tę składają się dwie warstwy, z których dziecko tworzy obrazek.
Gra zręcznościowa - Wpinanka Cyferki, znakomicie usprawnia i ćwiczy umiejętności precyzyjnych ruchów palców i dłoni.
Zestaw Lateralizacja jest niezbędnym narzędziem dla każdego nauczyciela w przedszkolu, który dokonuje badań gotowości szkolnej. Okaże się także bardzo pomocny dla nauczycieli wczesnoszkolnych oraz logopedów. Dzięki wciągającej zabawie osoba diagnozująca bez trudu oceni lateralizację czynności ruchowych u dziecka. Takie badanie jest konieczne w okresie, który poprzedza okres rozpoczęcia edukacji.
Ćwiczenia i zabawy z głoskami sz–s, ż–z, cz–c, dż–dz powstały na podstawie wieloletnich doświadczeń zawodowych autorki w pracy z dziećmi.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne. Pacynki zachęcają dzieci do pracy i stają się nieodłącznym towarzyszem zajęć logopedycznych. Sprawiają, że praca staje się zabawą – ciekawą, kolorową i skuteczną.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne. Pacynki zachęcają dzieci do pracy i stają się nieodłącznym towarzyszem zajęć logopedycznych. Sprawiają, że praca staje się zabawą – ciekawą, kolorową i skuteczną.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne. Pacynki zachęcają dzieci do pracy i stają się nieodłącznym towarzyszem zajęć logopedycznych. Sprawiają, że praca staje się zabawą – ciekawą, kolorową i skuteczną.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne. Pacynki zachęcają dzieci do pracy i stają się nieodłącznym towarzyszem zajęć logopedycznych. Sprawiają, że praca staje się zabawą – ciekawą, kolorową i skuteczną.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne.
Jeśli zdecydują się Państwo na zakup trzech pacynek, zapłacicie za nie atrakcyjną, promocyjną cenę.