Bezpieczne memo - pomoc logopedyczna i rozwojowa
Bezpieczne memo
Pomoc Bezpieczne memo składa się z 16 par płytek przedstawiających dobre i niebezpieczne zachowanie w różnych okolicznościach.
Rozwój mowy dziecka to harmonijny proces, który powinien być bacznie obserwowany i kontrolowany przez rodziców na pierwszych etapach życia dziecka. Rzutuje to na ogólny rozwój dziecka. Do kształtowania podstawowych nawyków mowy u dziecka służą akcesoria logopedyczne.
Dzieci uczą się mówić intuicyjne przez obserwowanie i nasłuchiwanie dorosłych. Jednakże warto także skorzystać z kreatywnych pomocy logopedycznych, które ten proces jeszcze przyspieszą. Książki, zabawki sensoryczne, puzzle klocki i inne narzędzia przygotowane w odpowiedni sposób pomogą wpłynąć na lewą półkulę mózgu oraz pomóc w rozwoju mowy.
Zabawki te także powinny rozwijać motorykę małą i dużą Pierwsza odpowiada za zręczność, z kolei druga uwzględnia ćwiczenia obejmujące ogólną koordynację ruchową.
Zabawki do rozwoju mowy przeznaczone są dla każdego dziecka, które jest na etapie nauki tej umiejętności. Jednakże szczególnie zaleca się ich stosowanie w przypadku dzieci, które mają problemy w obrębie aparatu artykulacyjnego.
W nauce mowy u dziecka pomogą zabawki edukacyjne i interaktywne. Mogą to być na przykład książeczki logopedyczne wykonane z przyjemnych materiałów i przedstawiające zwierzęta wydające różne dźwięki. Kolejnym przykładem są interaktywne stoliki przeznaczone dla maluchów kolejno od 6, 12 i 18 miesiąca życia. Zabawki powinny wspierać rozróżnianie dźwięków, rytmów, słów oraz zachęcać do rozmów.
Wyróżniamy cztery podstawowe etapy określające rozwój mowy dziecka - okres melodii, wyrazu, zdania oraz swoistej mowy. Dzieci w pierwszym okresie rozwoju artykułują pojedyncze dźwięki, zbliżone brzmieniem do samogłosek. Warto zaznaczyć, że na tym etapie dźwięki wydają zarówno dzieci z prawidłowym rozwojem oraz te głuche, gdyż jest to element bezwarunkowy. Wpływa to oczywiście na przebieg terapii.
W okresie wyrazu dochodzi do rozumienia słów. Na tym etapie rozwoju mowy dziecko potrafi odpowiedzieć na zadane pytania oraz wykonuje próby formowania pierwszych zdań poprzez wymawianie akcentowanych sylab bądź dźwiękonaśladownictwo. Następny etap to formowanie zdań z różnym stopniem ich poprawności i częsta zmiana semantyki słowa oraz używanie czasowników w bezokolicznikach. Najdłuższym okresem rozwoju mowy jest okres zmian jakościowych w mowie, w których to pod ich koniec dziecko powinno być w stanie poprawnie artykulować głoski. Zjawiskiem typowym dla tego okresu jest tworzenie i używanie neologizmów językowych, powstałych na skutek przestawienia głosek, upodobnień wyrazów oraz tworzenie jednego słowa z kilku. Warto zadbać o odpowiednie zabawki dla dziecka wspomagające rozwój i koordynację, aby umożliwić mu lepszy rozwój.
U podstaw prawidłowego rozwoju mowy i komunikacji leżą takie elementy jak więzi z rodzicami czy ciekawość świata zewnętrznego oraz wpajanie nawyków i przyzwyczajeń do przeglądania a potem czytania literatury. Dla rodziców, którzy zaobserwują niepokojące zmiany bądź opóźnienia w mowie dziecka zalecane są specjalistyczne poradniki i książki logopedyczne.
Bezpieczne memo
Pomoc Bezpieczne memo składa się z 16 par płytek przedstawiających dobre i niebezpieczne zachowanie w różnych okolicznościach.
Flipper logopedyczny PILCH
Dzieci uwielbiają tory z przeszkodami, zarówno te, które czekają na nie w sali gimnastycznej, jak i te, które muszą pokonać podczas różnych gier.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne. Pacynki zachęcają dzieci do pracy i stają się nieodłącznym towarzyszem zajęć logopedycznych. Sprawiają, że praca staje się zabawą – ciekawą, kolorową i skuteczną.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne. Pacynki zachęcają dzieci do pracy i stają się nieodłącznym towarzyszem zajęć logopedycznych. Sprawiają, że praca staje się zabawą – ciekawą, kolorową i skuteczną.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne. Pacynki zachęcają dzieci do pracy i stają się nieodłącznym towarzyszem zajęć logopedycznych. Sprawiają, że praca staje się zabawą – ciekawą, kolorową i skuteczną.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne. Pacynki zachęcają dzieci do pracy i stają się nieodłącznym towarzyszem zajęć logopedycznych. Sprawiają, że praca staje się zabawą – ciekawą, kolorową i skuteczną.
Pacynki Moowi to pomoce logopedyczne, dzięki którym ćwiczenia buzi i języka już nigdy nie będą nudne.
Jeśli zdecydują się Państwo na zakup trzech pacynek, zapłacicie za nie atrakcyjną, promocyjną cenę.
Jeśli podobają się Państwu nasze pacynki, ale nie możecie się zdecydować, którą wybrać, proponujemy komplet pacynek w atrakcyjnej cenie.
Seria logopedyczna przeznaczona jest do wczesnej nauki czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz starszych, szczególnie zagrożonych dysleksją.
Teczka zawiera karty z ilustracjami do powielenia.
Mówiąca i Świecąca Marchewka Karotka to zestaw składający się 10 zabaw edukacyjnych, dzięki którym dzieci nauczą się słów, form, cyfr, skojarzeń i logicznegio myślenia.
Gra edukacyjna Wyrazy przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym, ale posiada również 2 warianty gry dla dzieci starszych, a nawet dla dorosłych graczy.
Grzybobranie powraca w wielkim stylu! Tytuł ten znają wszyscy fani gier planszowych, którzy za młodu zagrywali się w zbieranie grzybków. Teraz dajemy im możliwość, aby zaprezentowali tę grę ich własnym pociechom. Uwzględniając potrzeby współczesnych graczy, urozmaiciliśmy zasady gry, jak i przygotowaliśmy nową, trójwymiarową oprawę graficzną.
Książeczka Będę wielkim mówcą to znakomita propozycja zestawów ćwiczeń rozwijających kilka najważniejszych, niezbędnych, by dobrze mówić sprawności. Proces dochodzenia do opanowania pięknej mowy nie został utaj potraktowany wybiórczo.
Książeczka Dźwięki wokół nas to część II serii wydawniczej Potrafię mówić, kreślić i wycinać.
Książeczka Zwierzęta wokół nas przeznaczona jest dla dzieci, które z różnych powodów nie zaczęły jeszcze mówić. Proponujemy ją także maluchom, które nie potrafią, choć robią to już ich rówieśnicy, kreślić linii lub wycinać, trzymając prawidłowo przeznaczone do tego przybory.
Pierwszymi słowami, najczęściej używanymi przez malucha, są odgłosy, czyli wyrazy dźwiękonaśladowcze. Zastępują one trudne do wypowiedzenia słowa i zdania. Początkowo właśnie odgłosy pozwalają dziecku na porozumiewanie się z innymi osobami, np. zamiast "pszczoła" łatwiej powiedzieć mu "bzzz", "chodźmy na spacer" zastąpi "pa pa".
Pierwszymi słowami, najczęściej używanymi przez malucha, są odgłosy, czyli wyrazy dźwiękonaśladowcze. Zastępują one trudne do wypowiedzenia słowa i zdania.
Celem książeczki jest usprawnienie języka i warg dla przyszłego pięknego mówienia. Prezentowane ćwiczenia należy zawsze wykonywać przed lustrem, co ułatwia kontrolę ruchów narządów mowy.
Publikacja ma pomóc dzieciom poznać i zapamiętać odgłosy zwierząt domowych: konia, krowy, owcy, kozy, osła, świni, psa, kota, kury, koguta, gęsi, kaczki, indyka i gołębia. W jej skład wchodzi książeczka z ilustracjami zwierząt oraz płyta CD z ich odgłosami.
Publikacja ma pomóc dzieciom poznać i zapamiętać odgłosy pojazdów: samochodu osobowego, wyścigowego, ciężarowego, karetki, dorożki, roweru, motocykla, autobusu, pociągu, tramwaju, metra, samolotu, helikoptera, statku, motorówki, rakiety. W skład publikacji wchodzi książeczka z ilustracjami pojazdów oraz płyta CD z ich odgłosami.
Książka zawiera trzydzieści zabawnych wierszyków z wplecionymi opisami ćwiczeń narządów mowy. Dziecko trenuje poprawną wymowę, doskonali słuch fonemowy, kształci prawidłowy oddech, słuchając wesołych historyjek, dzięki czemu terapia logopedyczna staje się przyjemna i ciekawa.
Prezentowana publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć.