Kształcenie zdolności manualnych u dzieci z autyzmem

Terapia sensoryczna w głównej mierze opiera się na rozwijaniu odbioru i analizy bodźców z otoczenia poprzez zmysły u dziecka z zaburzeniami. Polega także na rozumieniu sygnałów płynących z własnego ciała oraz osiągnięciu równowagi i pobudzeniu czucia głębokiego a także rozwój intelektualny.

O zrozumieniu dziecka z autyzmem i terapii

Podczas zabawy dostarczane są bodźce, które stanowią atrakcyjną i łatwo przyswajalną dla dziecka formę nauki, gdyż takiej stymulacji wymaga układ nerwowy. Terapeuta dostosowuje do potrzeb dziecka indywidualny program z zachowaniem zasad stopniowania trudności. Sprzyja to utrzymaniu stałego zainteresowania dziecka i ciągłego poprawiania jego samooceny, co motywuje go do dalszego wysiłku. Pomoce i zabawy stosowane także u dzieci z autyzmem, kształcą umiejętność klasyfikowania, sortowania oraz tworzenia sekwencji.

Pozwalają dziecku utrwalać kształty, kolory oraz wykonywać proste działania matematyczne. Poprzez zabawę dziecko rozwija zdolności manualne, percepcję wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość oraz uczy się liczyć. Aby zrozumieć mechanizmy rządzące dzieckiem z autyzmem i dysfunkcjami rozwojowymi zachęcamy po sięgnięcie do specjalistycznej literatury. Zabawki manipulacyjne ćwiczą sprawność palców dziecka i stanowią pomoc w nauce podstawowych czynności niezbędnych do samodzielnego ubierania się.

Rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową, podnoszą ogólną sprawność i koordynację rąk, doskonalą umiejętność koncentracji uwagi oraz usprawniają celowe i precyzyjne ruchy rąku we współdziałaniu z innymi zmysłami. Doskonale sprawdzają się w kształceniu zdolności manualnych u dzieci. Wspomagają abstrakcyjne myślenie, percepcję wzrokową oraz kreatywność.

Stanowią znakomitą pomoc i zabawkę dla dzieci z zespołem Aspergera i spektrum autyzmu, poprzez powtarzalność czynności stanowią naturalną formę zabawy zapewniającą poczucie bezpieczeństwa.

Aktywne filtry

Skojarzanki

Skojarzanki - pomoc pedagogiczna

220,00 zł Cena

Skojarzanki to 139 drewnianych płytek z wizerunkami ludzi, zwierząt, roślin czy przedmiotów. Można wśród nich znaleźć chłopczyka, dziewczynkę, mamę, tatę, babcię, a także elementy garderoby, naczynia czy budynki. Podczas zabawy dziecko poznaje i porządkuje otaczającą go rzeczywistość i uczy się ją opisywać.