Dysleksja Lux. Multimedialny program diagnostyczno-terapeutyczny
Multimedialny program diagnostyczno-terapeutyczny Dysleksja, został opracowany dla uczniów z ryzykiem dysleksji lub zdiagnozowaną dysleksją rozwojową.
W dobie cyfryzacji i zamiłowania do technologii od najmłodszych lat, warto zwracać uwagę na dobór oprogramowań komputerowych i gier. Wspierają trening podstawowych umiejętności społecznych poprzez zabawki kreatywne, podążania za wzrokiem, rozumienia gestu wskazywania i inicjowania kontaktu. Korzystając ze sterowania ruchem dziecko widzi się na ekranie telewizora i gra poruszając rękami. Wykonując zadania dzieci ćwiczą również rozumienie ekspresji mimicznych, koncentrację uwagi, samodzielne podejmowanie decyzji, cierpliwość, dopasowywania i odbierania obrazów.
Poprzez rozwój ruchowy dziecko poprawia koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w schemacie własnego ciała oraz motorykę dużą. Dla dzieci z zaburzeniami mowy zalecane są gry z elementami terapii logopedycznej. Z kolei dla dzieci z problemami rozwijania umiejętności matematycznych niezwykle ważnym jest nabywanie tych zdolności i ich utrwalanie za pomocą zabawy.
Ćwiczenia takie koncentrują się na następujących funkcjach i umiejętnościach: myślenie operacyjne, percepcja, samokontrola i koncentracja, pamięć operacyjna i proceduralna, myślenie przyczynowo-skutkowe oraz orientacja w czasie i przestrzeni. Gry edukacyjne i logopedyczne multimedialnych wspomaga adaptacje społeczno-technologiczną dziecka, pomaga zrozumieć mu zasady nowej technologii oraz przełamać wewnętrzne bariery w poznawaniu nowego. Kreatywne zabawki rozwijają emocjonalność dzieci, umiejętność rozpoznawania i nazywania przeżywanych emocji. Rozwija kompetencje społeczne i umiejętność prawidłowego posługiwania się mową czynną dziecka.
Multimedialny program diagnostyczno-terapeutyczny Dysleksja, został opracowany dla uczniów z ryzykiem dysleksji lub zdiagnozowaną dysleksją rozwojową.
Pomoc terapeutyczna i logopedyczna MÓWMI to innowacyjna, bardzo funkcjonalna i praktyczna pozycja wspomagająca proces programowania języka.
„Percepcja słuchowa” jest to zestaw ćwiczeń przeznaczony dla osób mających trudności z odbiorem słuchowym języka, także dla osób z problemami rozwoju oraz uczących się języka polskiego jako obcego lub drugiego.
Multimedialny program diagnostyczno-terapeutyczny Dyskalkulia został opracowany z myślą o uczniach klas 0-3, którzy wykazują specyficzne trudności w rozwiązywaniu zadań matematycznych.
Multimedialny program diagnostyczno-terapeutyczny Dysleksja, został opracowany dla uczniów z ryzykiem dysleksji lub zdiagnozowaną dysleksją rozwojową.
Multimedialny program Logopedia wersja rozszerzona, przeznaczony jest do diagnozy i terapii dzieci.
Program pozwala na przeprowadzenie diagnozy oraz zaplanowanie terapii logopedycznej.
Ubezdźwięcznianie (zwane też mową bezdźwięczną) to zespół wad polegających na nierealizowaniu dźwięczności głosek. Najczęściej występuje w postaci zamieniania głosek (paralalia) dźwięcznych na ich odpowiedniki bezdźwięczne (np. „papka” zamiast ,,babka”).
"Gimnastyka dla języka" to zbiór 52 utworów Małgorzaty Strzałkowskiej czytanych przez znakomitych polskich aktorów: Annę Seniuk, Jerzego Stuhra oraz Piotra Fronczewskiego. Wśród wierszy znaleźć można znane utwory, jak Czyżyk, Typ spot Sopotu, Zielony, żółty, rudy, brązowy.
Wyraźne R to wysokiej klasy program edukacyjny, którego zasadniczym celem jest wspieranie terapii logopedycznej dzieci mających problemy z prawidłową wymową głoski r. Zaburzenie to nazywane jest także rotacyzmem lub reraniem. Bez względu jednak na termin naukowy, przysparza ono dzieciom wielu przykrości i stresów.
Program do ćwiczenia słuchu fonematycznego.
Program Autilius Wspólna Uwaga to oprogramowanie komputerowe zawierające 6 gier terapeutycznych, przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku 3-7 lat (może być też wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi).
Program Autilius Wspólna Uwaga to oprogramowanie komputerowe zawierające 6 gier terapeutycznych, przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku 3-7 lat.
Jest to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy i korygowania seplenienia, przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat.
Jest to nowoczesny program do ćwiczenia płynnej wymowy przeznaczony dla dzieci w wiek od 5 do 12 lat. Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach krórych w formie zabaw i gier dziecko steruje głosem akcją na ekranie.