Zaburzenia artykulacji
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii.
W ofercie sklepu można znaleźć specjalistyczną i profesjonalną literaturę logopedyczną, która przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli, pracowników przedszkoli, ale równie przydatna będzie dla studentów lub rodziców poszukujących sprawdzonej wiedzy. Asortyment książek to wiele tytułów, których autorami są doświadczone oraz wykwalifikowane osoby, od lat pracujące z dziećmi z tego typu problemami. Pośród lektur można znaleźć takie dotyczące jąkania, zaburzeń mowy, na temat artykulacji lub zestawy ćwiczeń, które można wykonywać z maluchem w domu.
Literatura logopedyczna to niezbędny element nauki podczas studiów logopedycznych czy na kursach szkoleniowych dla nauczycieli wczesnoszkolnych, którzy mają codzienny kontakt z najmłodszymi. Tego typu książki nie tylko pokazują przyczyny pewnych problemów, co z nich wynika lub jak je rozwiązać, ale też uwrażliwiają i wskazują na znaki ostrzegawcze, sygnalizujące trudności czy nieprawidłowości mowy. Lektury te są niezbędne logopedom podczas codziennej pracy z podopiecznymi. Pozwalają na dalszy rozwój wiedzy i umiejętności zawodowych, ale też stanowią podporę w chwilach wątpliwości lub gdy trzeba poszukać dodatkowych informacji o danym zaburzeniu. Rozbudowana, profesjonalna biblioteczka to podstawa w tym fachu. Inną grupą, która powinna zaopatrzyć się w te pozycje, są rodzice małych dzieci, szczególnie ci, których pociechy mają kłopoty z mówieniem. Tak bogata oferta sklepu pozwala znaleźć publikacje, które dokładnie omawiają różnorodne trudności logopedyczne.
Pośród wielu ciekawych pozycji literatury logopedycznej szczególnie warto zwrócić uwagę na książkę „Jąkanie to nie wyrok” stworzonej specjalnie dla rodziców, która pomaga im zrozumieć problemy dziecka, a jednocześnie pokazuje, jak wspierać je w ćwiczeniach. Inną interesującą pozycją jest również „Biomedyczne podstawy logopedii”, czyli specjalistyczna lektura, naukowo omawiająca mowę człowieka.
W zdefiniowaniu poprawności wymowy dziecka pomagają ćwiczenia oraz skrupulatna obserwacja w środowisku naturalnych odruchów. Warto zrozumieć proces mówienia oraz etapy jego rozwoju, aby móc ten rozwój wspomagać i budować wzajemne więzi. Ponadto warto dociekać przyczyn i konsekwencji opóźnienia rozwoju mowy, oraz korygować na bieżąco rozpoznane nieprawidłowości (np. autyzm).
Budowanie świadomości fonologicznej i opanowanie umiejętności czytania i pisania wyjaśnia mechanizmy słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Nieodłączną częścią przyswajania wiedzy z zakresu zapamiętywania ze słuchu jest dziedzina zwana “reraniem” czyli nieprawidłowe wymawianie głoski “r”.
Wskazówki dotyczące terapii są zawarte często w diagnozie zaburzeń, zaś efekty pracy terapeutycznej, często zależne jest od stosunku logopedy do dziecka i przyjętych metod leczenia zaburzeń mowy. Zaburzenia mowy są uwarunkowane anomaliami w budowie narządów nasady oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem aparatu artykulacyjnego.
Specjalistyczna literatura i materiały logopedyczne to pewne źródło sprawdzonej wiedzy, ponieważ książki logopedyczne tworzą fachowcy z doświadczeniem i naukową wiedzą. Sklep Liger proponuje świetne lektury, które dokładnie omawiają problemy dzieci, a jednocześnie są napisane w zrozumiały sposób. W tym jednym miejscu można dostać bardzo wiele ciekawych pozycji dotyczących problemów logopedycznych u dzieci i dorosłych. Zachęcamy również do zapoznania się z innymi kreatywnymi pomocami logopedycznymi takimi jak: pacynki logopedyczne, płytką przedsionkową, czy logopedycznymi kartami pracy.
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii.
Poradnik napisany językiem lekkim, zwięzłym i jasnym, z zabawnymi przykładami z praktyki autorki, może być lekturą przystępną dla każdego rodzica, opiekuna czy nauczyciela.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej.
Praca adresowana jest do szerokiego grona czytelników - logopedów, studentów pedagogiki, psychologii i logopedii oraz rodziców i nauczycieli, a także do wszystkich tych, których łączy chęć poznania zjawiska znanego prawie wszystkim "ze słyszenia", czyli rerania, nazwanego też rotacyzmem.
Biomedyczne podstawy logopedii to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI wieku.
Godną uznania cechą książki jest ścisłe powiązanie wiadomości teoretycznych z praktyką logopedyczną. Warto zwrócić uwagę, że wskazówki dotyczące terapii są bardzo często zawarte także w teoretycznych opisach diagnozowanych zaburzeń.
W okresie dzieciństwa 5% dzieci doświadcza trudności z płynnym i swobodnym wypowiadaniem się.
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci.
Książka Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu porusza trudny temat autyzmu dziecięcego.
Metody wywoływania głosek to pozycja przeznaczona przede wszystkim dla logopedów, nauczycieli przedszkola, studentów i rodziców dzieci z wadami wymowy oraz niezakończonym rozwojem mowy.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku z pewnością zainteresuje i będzie pomocny studentom logopedii, logopedom praktykom oraz tym wszystkim, którzy w swojej pracy zawodowej mają do czynienia z osobami z zaburzeniami mowy i/lub prowadzą badania naukowe z tego zakresu.
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji.
Metoda Gestów Obrazujących Ruchy Artykulatorów (©GORA) powstała po to, aby wesprzeć terapię logopedyczną dzieci z zaburzoną kinestezją artykulacyjną, jako pomoc w rozwiązaniu problemów w czuciu ułożenia narządów artykulacyjnych.
AUTYZM
Zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców
Liczba przypadków zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) rośnie w zastraszającym tempie, którego nie można tłumaczyć większą wykrywalnością czy dokładniejszymi kryteriami diagnostycznymi.
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD.
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci.
Książka jest skierowana do terapeutów wczesnej interwencji, pediatrów i psychiatrów dziecięcych, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych, rodziców i opiekunów dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, a także do studentów: pedagogiki, pedagogiki specjalnej, logopedii, polonistyki z logopedią, wychowania przedszkolnego i nauczania wczesnoszkolnego.
Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych.
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole.
Ćwiczenia zawarte w niniejszej książce przeznaczone są dla dzieci, które mają trudności z prawidłową wymową głoski r. Wszystkie zadania zostały opracowane według zasady „wyraz w wyrazie” – opierają się na parach wyrazów...
Dołączona do zestawu dwustronna mapa Polski w duzym formacie pomaga dziecku w poznawaniu ojczystego kraju. Jej czytanie jest pierwszą praktyczą lekcją geografii.
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym.
Dzięki zawartym w książce opisom cech autyzmu oraz zaproponowanej przez autora Skali Oceny Zaburzeń Autystycznych możliwa jest właściwa diagnoza tego zaburzenia oraz zaplanowanie potrzebnej danemu dziecku terapii.