Literatura - zaburzenia sensoryczne

Literatura z zakresu zaburzeń integracji sensorycznej uwzględnia także specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Gry i zabawy podzielone zostały na dużą i małą motorykę, ponadto opisano aktywności ruchowe w wodzie. W publikacjach zostały zebrane wybrane metody terapii w dostosowaniu do pracy z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe.

O zrozumieniu dziecka z autyzmem i terapii

Uwzględnione zostały obserwacje i doświadczenia własne autorów oraz pokazane możliwości wykorzystywania metod pracy z osobami z autyzmem. Dodatkowo przytaczane są badania nad efektywnością wykorzystywania zaproponowanych metod oraz prezentację podstawowych zaleceń. Liczne publikacje dotyczące zalet i mechanizmów prawidłowego wdrażania terapii integracji sensorycznej tłumaczą zawiłości teorii i funkcjonowania układów sensorycznych. Wymiar praktycznych poruszanych technik i zasad konstruowania diety sensorycznej wspomaga radzenie sobie z dysfunkcjami.

Ponadto zawarte są porady dotyczące samodzielnego wykonania akcesoriów i sprzętów do wybranych ćwiczeń, doboru odpowiednich zabawek sensorycznych.

Największą trudność w zaburzeniach sensorycznych sprawiają dziecku więzi i nowe relacje, zatem wymagają one systematycznego budowania a także ćwiczeń pozwalających dziecku lepiej zrozumieć swoje ciało. Wsparciem w uczeniu się niewerbalnych zachowań komunikacyjnych i językowych jest szereg opracowanych ćwiczeń i badań zawartych w sugerowanej przez nas literaturze z zakresu autyzmu u dzieci. Kształtowanie werbalnej komunikacji jest istotnym elementem budowania w przyszłości porozumiewania się językowego oraz akceptowania reguł społecznych.

Istotnym czynnikiem jest terapia mowy, zwłaszcza osób z zaburzeniem funkcjonowania językowego. Obrazki czy powtarzające się sekwencje mogą stanowić skuteczne wsparcie podczas ćwiczeń pamięci sekwencyjnej oraz rozwijania myślenia przyczynowo-skutkowego.

Aktywne filtry

Autyzm dziecięcy, zagadnienia diagnozy i terapii

Autyzm dziecięcy, zagadnienia diagnozy i terapii

29,90 zł Cena

Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. 

Autyzm i AAC

Autyzm i AAC

62,00 zł Cena

Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD).

Autyzm i problemy natury sensorycznej

Autyzm i problemy natury sensorycznej

18,50 zł Cena

W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD.

Autyzm. Zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu...

Autyzm. Zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu...

39,00 zł Cena

AUTYZM

Zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców

 

Liczba przypadków zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) rośnie w zastraszającym tempie, którego nie można tłuma­czyć większą wykrywalnością czy dokładniejszymi kryteriami diagnostycznymi.

Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych

Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych

72,00 zł Cena

Książka jest skierowana do terapeutów wczesnej interwencji, pediatrów i psychiatrów dziecięcych, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych, rodziców i opiekunów dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, a także do studentów: pedagogiki, pedagogiki specjalnej, logopedii, polonistyki z logopedią, wychowania przedszkolnego i nauczania wczesnoszkolnego.

Logistyka autyzmu. Poradnik dla rodziców

Logistyka autyzmu. Poradnik dla rodziców

34,00 zł Cena

Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i  precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z  zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada:
- jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z  toalety,