Wszystkie Publiczne Placówki Oświatowe mają 14 dniowy termin płatności. Przy składaniu zamówienia jako formę płatności należy wybrać PRZELEW.

Blog Liger - Pomoce edukcyjne i terapeutyczne

Przeczytaj przydatne artykuły na naszym blogu firmowym
Zielone światło dla ekologii. Drewniane pomoce i zabawki

Zielone światło dla ekologii. Drewniane pomoce i zabawki

58

Obecnie panuje rodzaj mądrej mody mianowicie mody na ekologię. Znacznie wzrosła nasza świadomość co do wpływu człowieka na środowisko i na odwrót. Coraz częściej zaopatrujemy się w zdrowe jedzenie, staramy się wybierać odzież z naturalnych tkanin, zwracamy również uwagę na skład szamponów, kremów czy kosmetyków do makijażu. Wszelkie akcje proekologiczne otwierają nam oczy na zanieczyszczenia środowiska, które szkodzą ludziom i zwierzętom.

Czytaj dalej
O wyposażeniu gabinetu logopedy.

O wyposażeniu gabinetu logopedy.

67

Zawód logopedy wymaga nie tylko odpowiedniego wykształcenia oraz podejścia do pacjenta. Dobry logopeda powinien mieć właściwie wyposażony gabinet - niezależnie od tego, czy pracuje w placówce oświatowej czy też prowadzi praktykę prywatną. Wszelkie pomoce i akcesoria nie tylko ułatwią jego pracę lecz także uatrakcyjnią jego ofertę pomocy.

Czytaj dalej
Pomoce psychologiczno - pedagogiczne. Ułatwiamy pracę specjalistom.

Pomoce psychologiczno - pedagogiczne. Ułatwiamy pracę specjalistom.

44

    Obecnie w każdej placówce oświatowej pracuje pedagog oraz psycholog. Maja oni służyć pomocą przede wszystkim uczniom. Ich rady ułatwiają również pracę nauczycielom oraz powinny korzystnie wpływać na relacje rodziców z dziećmi.

Czytaj dalej
Rozwój intelektualny. Od niemowlaka do ucznia.

Rozwój intelektualny. Od niemowlaka do ucznia.

41

     Zacznijmy od tego, że rozwój intelektualny jest procesem indywidualnym. Można go jednak umieścić w pewnych czasowych ramach, aby móc kontrolować to czy dziecko rozwija się prawidłowo. Rozwój intelektualny najbardziej dynamicznie przebiega w pierwszych latach życia czyli w okresie niemowlęcym – 0-1(jest to pierwszy rok życia), wieku poniemowlęcym 1-3 lat oraz wieku przedszkolnym – 3-7 lat. Następne fazy to młodszy wiek szkolny - 7 -11/12 lat oraz wiek dorastania czyli 12/13-17/18 lat.

Czytaj dalej
Pedagogika Montessori,  czyli pomagamy w samodzielności

Pedagogika Montessori, czyli pomagamy w samodzielności

55

Na pewno większość z Państwa słyszała o pedagogice Montessori. Wiele przedszkoli wzięło od niej swoją nazwę i działa w myśl jej zasad. Twórczyni tej metody, Maria Montessori, była włoską lekarką i pedagogiem. Dzisiaj powiedzielibyśmy, że była anty-systemowa, gdyż jej metody pedagogiczne opierały się na zapewnieniu dzieciom większej swobody, a wręcz uwolnieniu ich z reżimu szkolnej ławki.

Czytaj dalej
Terapie logopedyczne. Jak ważna jest współpraca z rodzicami?

Terapie logopedyczne. Jak ważna jest współpraca z rodzicami?

62

Wszystko to, co jest ogólnie przyjęte jako wada, defekt, ułomność odruchowo budzi naszą niechęć, jakiś niepokój, ale i (przynajmniej w teorii) chęć zniwelowania. Tak też przedstawia się sprawa z dziecięcymi problemami z wymową. Najczęstszymi jest seplenienie, reranie i jąkanie się. Jak zaradzić tym problem, jakie ćwiczenia wybierać? 

Czytaj dalej
Zaakceptować inność II. Oswajamy zespół Aspergera.

Zaakceptować inność II. Oswajamy zespół Aspergera.

59

W poprzednim artykule pisaliśmy dla Państwa o spektrum autyzmu (można przeczytać go tutaj). Teraz chciałabym skupić się na jego łagodniejszej odmianie czyli zespole Aspergera. To zaburzenie po raz pierwszy opisał w latach czterdziestych pediatra Hans Asperger, zaś prawie dwie dekady później uznano je za jednostkę chorobową. Jako taka funkcjonuje jednak dopiero od początku lat 90. Nie dziwmy się jednak owej niepewności i powolności w definicji tej przypadłości – podobnie jak cały autyzm jest to zjawisko nadal bardzo tajemnicze.

Czytaj dalej
Baw się z głową czyli zabawki kreatywne.

Baw się z głową czyli zabawki kreatywne.

74

Dzieci uwielbiają się bawić. Ta czynność przeważnie  należy do tych najbardziej absorbujących i trudno jest zająć uwagę dziecka czymś innym. Dlatego bardzo ważne jest aby zabawa była możliwie kreatywna i rozwijająca. Bo nie chodzi przecież o to, aby zabronić naszym pociechom np. grać w piłkę i zmuszać je, żeby zamiast tego uczyły się obcego języka. Dziecko najlepiej bowiem uczy się przez zabawę.

Czytaj dalej
Zaakceptować inność. Jak pomóc osobie ze spektrum autyzmu?

Zaakceptować inność. Jak pomóc osobie ze spektrum autyzmu?

100

"Niektórzy ludzie z autyzmem rozpaczają z powodu przygnębiających myśli, inni zasiedlają słoneczną stronę życia. Życie w autyzmie jest kiepskim przygotowaniem do życia w świecie bez autyzmu. Uprzejmość zastawiła wiele pułapek, w które można wpaść. Ludzie z autyzmem żadnej nie ominą; są w tym mistrzami."
Cytat pochodzi z książki Barwne cienie i nietoperze. Życie w autystycznym świecie autorstwa Axela Braunsa. Słowom tym możemy zawierzyć w stu procentach, bowiem u pisarza zdiagnozowano autyzm – czyli spektrum zaburzeń w sposobie postrzegania świata.

Czytaj dalej
  Pamiętaj o ruchu. Kilka zdań o rozwoju fizycznym dzieci

Pamiętaj o ruchu. Kilka zdań o rozwoju fizycznym dzieci

101

Współczesny świat oferuje zarówno dorosłym, jak i dzieciom, mnóstwo technicznych atrakcji – ipody, laptopy, tablety są na porządku dziennym. Oprócz tego w naszych domach gości telewizor plazmowy w coraz bardziej nowoczesnych odsłonach. Oczywiście wszystko pędzi do przodu i trzeba iść z postępem. Jednak czy przypadkiem nie zyskujemy jednego kosztem drugiego?

Czytaj dalej