Autilius. Wspólna Uwaga. Wersja dla terapeutów (program zawierający 6 gier terapeutycznych)

Autilius. Wspólna Uwaga. Wersja dla terapeutów (program zawierający 6 gier terapeutycznych - wielu użytkowników)

599,00 zł
Brutto

Program Autilius Wspólna Uwaga to oprogramowanie komputerowe zawierające 6 gier terapeutycznych, przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku 3-7 lat (może być też wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi).

Ilość

Program Autilius Wspólna Uwaga to oprogramowanie komputerowe zawierające 6 gier terapeutycznych, przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku 3-7 lat (może być też wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi). Program został stworzony przez zespół naukowców i terapeutów dziecięcych, współpracujący ze specjalistami z dziedziny nowych technologii. Wspiera trening podstawowych umiejętności społecznych, takich jak podążanie za wzrokiem, rozumienie gestu wskazywania i inicjowanie kontaktu. Gry zostały stworzone w oparciu o technologię motion capture. Można obsługiwać je za pomocą myszki, ekranu dotykowego oraz specjalnie zaprojektowanego interfejsu ruchowego. Korzystając ze sterowania ruchem, dziecko widzi się na ekranie i gra poruszając rękami. Do obsługi wystarcza zwykła kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna). Zastosowanie interfejsu ruchowego wyróżnia prezentowany program spośród innych.

KORZYSTAJĄC Z PROGRAMU, DZIECI UCZĄ SIĘ:
- podążania za kierunkiem wzroku
- podążania za kierunkiem głowy
- podążania za gestem wskazywania
- inicjowania wspólnej uwagi.
WYKONUJĄC ZADANIA, DZIECI ĆWICZĄ RÓWNIEŻ:
- rozumienie ekspresji mimicznych
- koncentrację uwagi
- samodzielne podejmowanie decyzji
- czekanie na swoją kolej
- dopasowywanie obrazów do siebie.
GRY MOGĄ BYĆ OBSŁUGIWANE ZA POMOCĄ RUCHU. DZIĘKI TEMU DZIECKO MOŻE ĆWICZYĆ:
- koordynację wzrokowo-ruchową
- orientację w schemacie własnego ciała
- motorykę dużą.

Wersja programu dla terapeutów (stworzona z myślą o profesjonalistach pracujących z dziećmi z autyzmem) zawiera:
- 6 gier o różnym stopniu trudności,
- 4 poziomy trudności w każdej z gier,
- 3 rodzaje sterowania: myszka, ekran dotykowy, interfejs ruchowy,
- funkcja tworzenia profili użytkowników: możliwość dodania nieograniczonej liczby profili z imieniem, nazwiskiem i zdjęciem dziecka; każdy profil zawiera spersonalizowaną planszę z grami,
- panel ustawień gier: możliwość wybrania, jakie gry widzi dziecko na swojej planszy z grami, na jakim poziomie trudności uruchamiana jest każda z gier i w jaki sposób jest obsługiwana każda z gier (oddzielnie dla każdego profilu),
- licencja jednostanowiskowa bez ograniczenia liczby użytkowników.

Program składa się z sześciu gier o różnych poziomach trudności:
1. Katastrofa Kosmiczna- to najłatwiejsza z gier. Można wykorzystać ją do nauki obsługi interfejsów. Grę poprzedza animowana instrukcja, która pomaga dziecku zrozumieć zasady funkcjonowania programu. Gra uczy wskazywania imperatywnego.

2. Grzechotki to pierwsza z serii trzech gier (pozostałe to Kot w Pudle i Chowanego), które wspierają rozwój rozumienia gestu wskazywania i podążania za wzrokiem. Podczas gry dziecko trenuje umiejętność rozpoznawania, na jaki obiekt wskazuje druga osoba. Podążanie za gestem wskazywania jest jednym z elementów tworzenia pola wspólnej uwagi i stanowi podstawę do dalszego rozwoju umiejętności komunikacyjnych.

3. Kot w pudle - gra jest kolejnym etapem budowania umiejętności rozumienia gestu wskazywania i podążania za wzrokiem. Grając, dziecko trenuje umiejętność rozpoznawania, na jaki obiekt patrzy druga osoba. W tej grze awatar nie używa gestu wskazywania palcem, dzięki czemu uwaga dziecka kierowana jest na ruch głowy i kierunek patrzenia.

4. Zabawa w Chowanego trenuje umiejętność podążania za wzrokiem drugiej osoby. Jest to najtrudniejsza z gier ćwiczących podążanie za kierunkiem patrzenia. Obiekt będący przedmiotem wspólnej uwagi wskazywany jest jedynie za pomocą wzroku. Opanowanie umiejętności podążania za wzrokiem drugiej osoby jest niezwykle istotne w procesie rozwoju zdolności komunikacyjnych.

5. Karmienie Zwierzątek należy do gier o wyższym poziomie trudności. Dziecko trenuje umiejętność inicjowania kontaktu oraz wskazywania na obiekt, który staje się przedmiotem pola wspólnej uwagi. Osiągnięcie celu możliwe jest tylko poprzez współpracę z animowanym bohaterem. Dziecko uczy się ponadto czekania na swoją kolej.

6. Gra Sklep wspomaga naukę inicjowania kontaktu. Zadaniem dziecka jest już nie tylko wskazanie poprawnego elementu, ale również zwrócenie na siebie uwagi drugiej osoby (Pana Sklepikarza). Tylko po nawiązaniu kontaktu z Panem Sklepikarzem możliwe jest wykonanie zadania. Dodatkowo gra trenuje pamięć krótkotrwałą (dziecko przez kilka sekund musi przechować w pamięci informację o tym, co ma kupić w sklepie) oraz umiejętność dopasowywania elementów do wzoru.

W opakowaniu znajduje się klucz sprzętowy (USB) z instalatorem programu oraz Podręcznik Użytkownika.

Tworząc gry, uwzględniliśmy szczególne potrzeby dzieci z autyzmem. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby zminimalizować wszelkie czynniki, które w trakcie użytkowania mogą rozpraszać dziecko.

Grafika i animacje
Mając na uwadze potrzeby dzieci z autyzmem, uprościliśmy nasze animacje i grafiki, aby gry były dla nich przyjazne i łatwe do zrozumienia. Ograniczyliśmy zbędne elementy, dzięki czemu uwaga dzieci kierowana jest na najbardziej istotne informacje.

Dźwięki
Chcemy, aby nasze gry stanowiły bezpieczną przestrzeń dla dzieci, które mogą szczególnie rozpraszać się otaczającymi je dźwiękami. Wszystkie pojawiające się w programie dźwięki zostały starannie dobrane z myślą o możliwych problemach sensorycznych małych graczy. Melodie gier są ciche i spokojne, a efekty dźwiękowe delikatne.

Komunikaty
Zadbaliśmy również o to, aby głosy lektorów nie nakładały się na dźwięki programu, a wypowiadane przez nich komunikaty były krótkie i proste. Głównym kanałem komunikacji w programie jest obraz.

Kierowanie uwagi
Projektując nasze gry, scena po scenie rozważaliśmy, na co i w jaki sposób zwrócić uwagę dziecka. W niektórych grach zdecydowaliśmy się na zasłonięcie twarzy gracza elementem graficznym (twarz jest widoczna na ekranie, gdy dziecko korzysta z interfejsu ruchowego). Dzięki temu dzieci lepiej skupiają się na zadaniach i wynoszą więcej korzyści z gier.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że każde dziecko jest inne i rozwija się w swoim tempie, postanowiliśmy więc dać użytkownikom możliwość jak największej personalizacji programu.

Plansza użytkownika
Na planszy wyświetlane są wszystkie dostępne dla dziecka gry. Opiekun lub terapeuta ma możliwość zaprojektowania planszy w taki sposób, aby dziecko widziało tylko wybrane dla niego gry.

Poziomy trudności
Każda z gier ma cztery poziomy trudności, które różnią się udzielanymi dziecku podpowiedziami. Układając planszę rodzic lub terapeuta decyduje, na jakim poziomie trudności dziecko będzie korzystało z danej gry.

Wybór interfejsu
Nasze gry można obsługiwać za pomocą trzech interfejsów: myszka, ekran dotykowy, ruch.

DLA KOGO?

Program Autilius Wspólna Uwaga stworzony został z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym, ale bez problemu może być wykorzystywany również w pracy ze starszymi dziećmi.

Minimalne wymagania techniczne niezbędne do prawidłowego działania gier Autilius:

Windows 7 lub nowszy
Intel Core i3
2GB RAM
1GB wolnego miejsca na dysku
Karta grafiki klasy Intel(R) Graphics Mobile 965 Express z 128 MB pamięci i wsparciem dla DirectX 10 lub 11
Karta dźwiękowa

Dodatkowo:

Kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna) - jeśli chcesz korzystać z interfejsu ruchowego
Ekran dotykowy - jeśli chcesz korzystać z interfejsu dotykowego.

Pozwala na stworzenie profilu każdemu małemu użytkownikowi.

W opakowaniu znajduje się klucz sprzętowy (USB) z instalatorem programu oraz Podręcznik Użytkownika.

Polecamy terapeutom, psychologom i pedagogom.

Specyficzne kody

Podobne produkty