

Wiele osób ze spektrum autyzmu ma duże problemy z rozpoczęciem, a także prowadzeniem rozmowy. Treści zawarte w niniejszym podręczniku, podpowiadają, w jaki sposób za pomocą metody skryptów i ich wycofywania, można dostarczyć dzieciom i dorosłym z autyzmem, jasnej i czytelnej struktury pomocnej w prowadzeniu rozmów.
Wiele osób ze spektrum autyzmu ma duże problemy z rozpoczęciem, a także prowadzeniem rozmowy. Treści zawarte w niniejszym podręczniku, podpowiadają, w jaki sposób za pomocą metody skryptów i ich wycofywania, można dostarczyć dzieciom i dorosłym z autyzmem, jasnej i czytelnej struktury pomocnej w prowadzeniu rozmów.
W jaki sposób pracować w oparciu o metodę skryptów i ich wycofywania?
Na początku nauki nawiązywania konwersacji, dzieci odtwarzają nagrane słowa lub całe frazy. Dalsze postępy umożliwiają nawiązywanie spontanicznych rozmów.
Książkę polecamy, jako pomoc dla rodziców, nauczycieli i terapeutów. Zawiera ona mnóstwo opisów przypadków, wykresów, zdjęć i krok po kroku prowadzi terapeutę i dziecko do nawiązania rozmowy, czyli praktycznie uczy je konwersacji.
Opisano tutaj:
- skrypty dla osób potrafiących i niepotrafiących czytać,
- komponenty składowe konwersacji,
- plany aktywności, książki do rozmowy, urządzenia odtwarzające dźwięk,
- podpowiedzi i nagrody,
- wnioski z obserwacji, ewaluacji i pomiarów.
Rady zawarte w poradniku warto wykorzystywać do nauki konwersacji w szkole, w domu i środowisku, w którym, osoba z autyzmem przebywa na co dzień.
Autor: dr Lynn E. McClannahan, dr Patricia J. Krantz
Ilość stron:159.