Porady

Zabawki Montessori dla 2 i 3 latków - poznaj nasze propozycje

System pedagogiczny Marii Montessori jest coraz częściej zauważany i wykorzystywany w polskich przedszkolach i szkołach.  Model pedagogiczny M. Montessori oparty jest na koncepcji wychowania kosmicznego. Zagadnienie jest istotne dla wejście w założenia systemu M. Montessori. Należy zaznaczyć, że wychowanie w ramach tego systemu warto rozpocząć w momencie przyjścia na świat dziecka, kiedy dziecko zaczyna się dostosowywać do środowiska, i otaczającej go przestrzeni cywilizacyjnej.

remove_red_eye 214 odsłony

Etapy rozwoju mowy u dziecka - po czym poznać, że przebiega prawidłowo?

Rozwój mowy jest kwestią indywidualną, osobniczą. Należy oczywiście kierować się kryteriami rozwoju mowy, o których piszemy poniżej. Są wyjątki od reguły, jak choćby rodziny bilingwalne, w których ojciec i matka posługują się innymi językami. Wówczas mamy pół roku tolerancji dla rozwoju mowy.

remove_red_eye 431 odsłony

Opóźniony rozwój mowy

Opóźniony rozwój mowy jest to wolniejsze wykształcenie się zdolności rozumienia i mówienia u dziecka w odniesieniu do normy.

remove_red_eye 197 odsłony

Co nauczyciel przedszkola powinien wiedzieć o mowie dziecka ?

Nauczyciel przedszkola to osoba, która - obok rodziców, pełni istotną rolę w procesie kształtowania się komunikacji werbalnej. Wypowiedzi nauczyciela w przedszkolu powinny być poprawne pod względem artykulacyjnym oraz wyraźne.  Dobrze by nauczyciel w przedszkolu obserwował poziom rozwoju mowy u swych podopiecznych i był w stałym kontakcie z rodzicami.

remove_red_eye 268 odsłony

Kiedy kappacyzm powinien niepokoić ? W jakim wieku dziecko powinno poprawnie wymawiać "k" ?

Kappacyzm to zagadnienie na które należy zwrócić uwagę dbając o prawidłowy rozwój mowy dziecka. Kappacyzm inaczej bywa nazywany kekaniem, jest to zaburzenie mowy, polegające na nieprawidłowym artykułowaniu głoski k.

remove_red_eye 3407 odsłony

Rotacym - przyczyny, objawy i skuteczne metody terapii logopedycznej

Niewłaściwa realizacja fonemu r należy do jednych z najczęściej spotykanych u dzieci wad artykulacyjnych. Wady te określane są jako rotacyzm ( od greckiej litery rho; rhotacismus) lub reranie.

remove_red_eye 471 odsłony

Czy dziecko mówi za mało ? Jak rozpoznać opóźniony rozwój mowy ?

remove_red_eye 1237 odsłony

Zachowanie dziecka z autyzmem – sprawdź najważniejsze porady, jak mu pomóc?

Terapia, ćwiczenia i wykorzystanie pomocy terapeutycznych, logopedycznych, edukacyjnych, a także wspólna zabawa wpływa na lepsze funkcjonowanie dziecka ze spektrum autyzmu.

remove_red_eye 799 odsłony

Zabawki dla dzieci z autyzmem w wieku 9-11 lat - sprawdź najlepsze propozycje

remove_red_eye 7552 odsłony

Najlepsze zabawki dla dzieci z autyzmem dla 6-8 latków

Dzieci ze spektrum autyzmu mają niezbywalne prawo do rozwoju. Fundamentem jest aktywność i edukacja, które muszą być realizowane na podstawie indywidualnych możliwości oraz potrzeb. Dużą rolę odgrywają odpowiednio dobrane zabawki, które skupiają uwagę dziecka, jednocześnie wspierając jego rozwój, percepcję oraz umiejętności poznawcze. 

remove_red_eye 7541 odsłony