

Pomoc ta została pomyślana tak, aby terapeuta mógł oddziaływać na wszystkie sfery rozwoju psychicznego dziecka, a nie skupiać się wyłącznie na utrwalaniu artykulacji szeregu zębowego.
Pomoc ta została pomyślana tak, aby terapeuta mógł oddziaływać na wszystkie sfery rozwoju psychicznego dziecka, a nie skupiać się wyłącznie na utrwalaniu artykulacji szeregu zębowego. Ćwiczenia utrwalania głosek zębowych zostały połączone z zadaniami stymulującymi rozwój operacji umysłowych. Umiejętność przeprowadzania kategoryzacji, czyli ćwiczeń dotyczących budowania i uzupełniania zbiorów tematycznych, wykluczanie elementów z szeregu oraz myślenie przez analogię są niezbędne do opanowania czytania i pisania. Ponieważ zdolności dokonywania klasyfikacji w oparciu o stwierdzone przez dziecko podobieństwa między bodźcami są podstawowym wymiarem inteligencji, ćwiczenia adresowane są również do tych terapeutów, którzy pracują z dziećmi dyslektycznymi, niesłyszącymi oraz z dziećmi z innymi zaburzeniami komunikacji językowej. Zadania zawarte w publikacji można wykorzystać do stymulacji procesów myślowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Zaletą proponowanych ćwiczeń jest niewątpliwie fakt, że powtarzanie wyrazów z głoskami zębowymi odbywa się w trakcie innych zadań. W ten sposób dziecko może świadomie pracować nad samodzielnym korygowaniem swoich wypowiedzi także poza gabinetem logopedycznym.
Polecamy logopedom i pedagogom.