Wszystkie Publiczne Placówki Oświatowe mają 14 dniowy termin płatności. Przy składaniu zamówienia jako formę płatności należy wybrać PRZELEW.

Blog

Przeczytaj nasze najnowsze posty

Rozwój intelektualny. Od niemowlaka do ucznia.

27

   Od pierwszych chwil życia dziecka warto je obserwować oraz pozostawać w kontakcie z pediatrą. Wszelkie nieprawidłowości, im wcześniej zostaną wykryte, tym szybciej będzie można je zmniejszyć lub całkiem wyeliminować. Oczywiście nie chodzi o to, aby wpadać w panikę bo np. nasze blisko roczne dziecko jeszcze nie gaworzy, ale po prostu mieć to na uwadze i przyglądać się dziecku. Pamiętajmy, że tak jak my, dorośli jesteśmy inni, tak samo dzieci nie rozwijają się identycznie co do joty. Jedne są od początku bardzo pogodne i spokojne, drugie już w wieku kilkunastu miesięcy nerwowe, po innych od razu widać, że raczej nie będzie im łatwo usiedzieć w miejscu i będą ciekawe świata. Poza tym rozwój intelektualny zależy od takich czynników jak geny, przyczyny biologiczne oraz osobista aktywność dziecka. Oznacza, to że nie możemy na siłę robić z dziecka wybitnego matematyka, skoro ewidentnie nie ma do tego predyspozycji i nie możemy pozostawić go samemu sobie. Jeżeli widzimy, że lubi czytać, niech to robi; jeżeli przejawia zainteresowania muzyczne, dajmy mu możliwość rozwijania tej pasji.
Poświęcenie dziecku maksimum uwagi na pewno zaowocuje w przyszłości. Nawet coś tak niepozornego jak żartobliwe strojenie min do niemowlaka pozytywnie wpływa na jego rozwój intelektualny – zacznie pomału wyrabiać nawyk koncentrowania uwagi na ruchu. Z kolei przemawianie do niego lub opisywanie mu danych czynności np. ,,teraz zakładamy czapeczkę, żeby nie było ci zimno'' bardzo dobrze oddziałuje na pamięć niemowlaka i jego późniejszą naukę mowy.
Niezależnie od tego czy sami jesteśmy rodzicami czy też pracujemy z dziećmi jako terapeuta, nauczyciel czy psycholog, dobrze jest się zaopatrzyć w odpowiednie pomoce. Na rynku dostępna jest bardzo duża liczba fachowej literatury opisującej rozwój intelektualny dziecka oraz gier i zabawek, które ten rozwój stymulują.
My polecamy:

,,Wcześniaki. Rozwój psychoruchowy we wczesnych latach życia''.
Publikacja autorstwa Magdaleny Chrzan – Dętkoś opisuje problemy, które wiążą się z przedwczesnym porodem, a może to być nadpobudliwość ruchowa lub nawet porażenie mózgowe. W książce znajdują się też wyniki badań dotyczące późniejszego rozwoju oraz sposoby wspierania dziecka oraz rodziców.
Publikację polecamy przede wszystkim rodzicom oraz jako pomoc dla terapeutów.



Pomoc edukacyjna ,,Obrazki i słowa''
Jest to pomoc w formie układanki złożonej z 15 klocków, które ułożone w całość dają kompletny obrazek. Na klockach są też literki – te z kolei można ułożyć w słowo. Zabawka nadaje się więc zarówno dla młodszych jak i starszych dzieci, ogólnie od 18 miesiąca życia.




Książeczka dźwiękowa
Ta książeczka przeznaczona jest dla dzieci w przedziale wiekowym 0-3 lata. Ma osiem stron, na każdej jest inny obrazek
np. słoneczko, kaczuszka, owieczka. Strony wydają szeleszczące, grzechoczące lub piszczące odgłosy. Książeczka jest bardzo miła w dotyku, gdyż zrobiona jest z weluru i bawełny. Pozwala niemowlakowi poznać cząstkę otaczającego go świata oraz uczy poznawania dźwięków, kolorów i kształtów.
Książeczkę polecamy rodzicom i przedszkolom.





Drewniana układanka z dźwiękiem.
To odpowiednia zabawka edukacyjna dla niemowlaka. Składa się z drewnianej podstawki i 5 puzzli o motywach statku, rowerka, samolotu, samochodzika i lokomotywki. Zadaniem dziecka jest dopasować element do kształtu w podstawie. Kiedy mu się to udaje, zabawka wydaje dźwięk zgodny z danym pojazdem.
Dzięki układance dziecko poznaje popularne pojazdy, a także usprawnia słuch fonematyczny i fizyczny oraz ćwiczy percepcję.
Polecamy do użytku domowego.




Seria Akademia Inteligentnego Malucha. Inteligencja Kreatywna. Zadania i zabawy.
Książeczki z tej serii zawierają zadania i zabawy, dodatkowo dołączone są do nich naklejki, które są dla każdego dziecka atrakcyjna zabawą. Książeczki podzielone są na kategorie wiekowe:
EQ dla 2 i 3 latków: zadania i zabawy uczące empatii do ludzi i przyrody, wyrażania uczuć, samokontroli i zawierania prawidłowych relacji z innymi,
IQ dla 3 i 4 latków: uczy kolorów i kształtów, liczb; wzbogaca słownictwo i uczy logicznego myślenia,
dla 4 i 5 latków: poszerza wiedzę ogólną i wyobraźnię,
Książeczki pozytywnie wpływają na sferę emocjonalną dziecka, rozwijają jego inteligencję i kreatywność.
Książeczki są zrobione z trwałego, kredowego papieru i bardzo bogato ilustrowane.
Polecamy nie tylko do użytku domowego, ale również dedykujemy terapeutom oraz logopedom.






,,Pies sekwencyjny – sekwencje słuchowe''. Autorzy: Agata Dębicka-Cieszyńska, Jagoda Cieszyńska
Zestaw ćwiczeń przygotowany został dla dzieci 3,4 i 5 letnich rozpoczynających naukę języka obcego lub dwujęzycznych, zagrożonych dysleksją, lewousznych, mających trudności z kontrolowaniem uwagi słuchowej lub mającymi styczność z nowoczesną technologią. Zestaw poprawia uwagę i pamięć słuchową – dziecko trzyletnie powinno już potrafić wysłuchać krótkiego zdania oraz powtórzyć je i zapamiętać. Ta umiejętność jest bardzo przydatna podczas uczenia się ze słuchu czy chociażby na lekcji, kiedy trzeba zanotować to, co dyktuje nauczyciel.
Pomoc dedykujemy rodzicom, logopedom i terapeutom.





Joanna Łowicka – Zimny ,,Odmiana przymiotników''
Zestaw opisuje ćwiczenia prawidłowej odmiany przymiotników przez rodzaje (na przykładzie 14 opozycyjnych określeń takich jak np. mokry -suchy). Zestaw nadaje się dla dzieci będących na etapie wczesnoszkolnym.
Ćwiczenia polecamy do użytku domowego; dedykowany jest również logopedom oraz terapeutom.




,,Myślenie przyczynowo – skutkowe. Stymulacja i terapia. Przygotowanie do nauki czytania''. Autorzy: Agnieszka Fabisiak-Majcher, Marta Korendo, Elżbieta Ławczys.
Jest to zestaw obrazkowy, który uczy naśladowania, kontynuowania i uzupełniania sekwencji, rozumienia i nazywania relacji czasowych i przestrzennych, analizy i syntezy wzrokowej,
- kategoryzacji, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz nazywania i rozumienia emocji. Zestaw usprawnia również pamięć.
Rozwijanie funkcji poznawczych jest niezbędne dla prawidłowego rozwoju dziecka. Forma ćwiczeń -czyli historyjki jest atrakcyjna dla dziecka, wzbudzi jego ciekawość.
Zestaw stanowi uzupełnienie nauki zdrowych dzieci oraz jest świetnym materiałem pomocniczym dla dzieci opóźnionych lub autystycznych.
Dedykujemy logopedom, terapeutom i rodzicom.





Magiczne figury Tangram
Tangram przeznaczony jest dla dzieci od trzeciego roku życia i w zasadzie nadaje się dla dzieci w każdej grupie wiekowej. Pozornie prosta zabawka - jedynie 4 drewniane figury, ale przeznaczona do kilku, niekoniecznie prostych gier. Tangram uaktywnia logiczne myślenie, kształtuje wyobraźnię i sprawność manualną. Dodatkowo może stanowić początek zainteresowania geometrią.
Grę polecamy placówkom przedszkolnym oraz do użytku domowego.




Dwustronne puzzle Planeta.
Te wykonane z dbałością o detale puzzle są świetną pomocą dla starszych dzieci, które rozpoczęły lub niedługo zaczną naukę geografii. Składają się z 208 elementów, które po ułożeniu dają nie tylko obraz Ziemi, ale również mieszkańców, zwierzęta, roślinność i budowle poszczególnych państw i kontynentów. Oprócz wiedzy geograficznej, puzzle doskonale ćwiczą pamięć, usprawniają logiczne myślenie oraz uczą koncentracji i cierpliwości.
Puzzle mają atrakcyjny i pomysłowy kształt walizki. Dzięki temu można zabrać je np. do szkoły.
Puzzle polecamy rodzicom i pedagogom.




,,Co dzień naprzód! Oto my. Karty pracy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi'' autorstwa Marii Dawidowicz i Katarzyny Kozak.
Karty pracy przeznaczone są dla przedszkolaków i uczniów mających stwierdzone problemy w nauce oraz dla dzieci rozwijających się prawidłowo jako uzupełnienie edukacji.
Zadania zawarte w ,,Co dzień naprzód!..'' pomaga dziecku poznać siebie, otoczenie oraz prawa rządzące światem. Dodatkowo zadania skonstruowano w sposób przystępny dla dziecka tak, aby zachęcić je do komunikacji. Dla ułatwienia polecenia są opatrzone stopniem trudności A,B, C.
Polecamy rodzicom, terapeutom (np. autyzm), pedagogom i psychologom.






   Za rozwój intelektualny tak naprawdę odpowiedzialne jest samo dziecko, rodzice oraz nauczyciele i ewentualnie terapeuci dziecka. Stymulować i rozwijać go można na wiele sposobów. Do tego przydatna jest literatura specjalistyczna i różnego rodzaju pomoce. Oczywiście. nic nie zastąpi dobrej woli i po prostu własnej inwencji twórczej. Bez tego zarówno książki jak i gry będą jedynie zwykłymi gadżetami. Dziecko powinno mieć swoje zainteresowania i potrzebę ich rozwoju. Rodzic zaś  ma za zadanie obserwować dziecko i zachęcać je do wszelkich kreatywnych działań.
Oferta naszego sklepu obfituje w rozwiązania, będące wsparciem dla rodziców i dzieci oraz ułatwieniem pracy psychologów i terapeutów.

Comments (0)

No comments at this moment
Only registered and logged customers can add comments