Na moje oko i ucho. Ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej na materiale obrazkowo-literowym i obrazkowo-sylabowym
Publikacja doskonali percepcję wzrokową i słuchową, niezbędną do opanowania trudnej umiejętności czytania i pisania.
Książeczki są adresowane do małych dzieci, które zaczynają uczyć się mówić. W publikacji zamieszczono elementy ruchome, które mają na celu wzmocnić motywację do podjęcia przez dziecko aktywności intelektualnej oraz pomóc mu w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych.
Książeczki są adresowane do małych dzieci, które zaczynają uczyć się mówić. W publikacji zamieszczono elementy ruchome, które mają na celu wzmocnić motywację do podjęcia przez dziecko aktywności intelektualnej oraz pomóc mu w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych. Pierwszymi słowami wypowiadanymi przez dziecko są wyrazy dwusylabowe, najczęściej składające się z takich samych dźwięków, oraz wyrazy dźwiękonaśladowcze. Dziecko, wypowiadając je, przygotowuje narząd mowy do realizacji trudniejszych słów, fraz i zdań. Rymowanki rozwijają u dziecka pamięć słuchową, a także szlifują prozodyczne aspekty mowy, a więc melodię wypowiedzi, intonację, akcent i pauzę. Rymowanie jest też wstępem do rozwoju słuchu fonematycznego u dziecka, czyli różnicowania słuchowego dźwięków. Kontrastowe kolory rozwijają percepcję wzrokową, przyczyniając się do lepszej fiksacji wzroku na bodźcu. Oglądając z dzieckiem książeczki, rodzic wprowadza je w świat zwierząt i zachęca do aktywnego powtarzania zasłyszanych dźwięków.
Książeczki zawierają komplety obrazków do wycięcia i rzepów do naklejania.
Format: 154 x 154 mm
Oprawa: spirala
Książka: 26 kolorowych stron
Książka: 26 kolorowych stron
Kart: 4 karty z kółkami do wyciskania
Dodatki: 24 rzepy-kółka
Tekst: Hanna Gawrońska
Grafika: Agnieszka Machnicka
Polecamy w terapii logopedycznej (ORM, afazja), w terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi. Świetna pomoc dla dzieci,które zaczynają swoją przygodę z nauką mówienia i czytania.