



- Nowy
Opowiadania Pajdohistoryjki stanowią świetną formę zabawy i edukacji. Rozwijają słownictwo, uczą skupiania uwagi i koncentracji oraz uczą aktywnego słuchania ze zrozumieniem. Jest to zbiór zabawnych, krótkich historyjek, dostosowanych do możliwości percepcyjnych dziecka 3 i 4-o letniego.
Pajdohistoryjki z Basią i Jasiem to pomoc przeznaczona zarówno dla psychologów, logopedów, jak i nauczycieli pracujących z dziećmi 3 i 4-letnimi. Pomoc sprawdzi się podczas rożnów na temat emocji i relacji społecznych, zabawne historyjki o Basi i Jasiu, skłonią do chętniejszego wypowiadania się na dany temat, ułatwią komunikację i wzbogacą dziecięcy słownik. Historyjki są śmieszne, krótkie i odnoszą się do spraw z życia codziennego, które są znane wszystkim dzieciom. Kształtują koncentrację i uwagę oraz wzbudzają zainteresowanie otaczającym światem.
Co znajdziemy w zestawie?
20 kolorowych kart. Na jednej stronie znajduje się krótka historyjka w formie zabawnego wierszyka wraz z zestawem pytań. Na odwrocie zaś- ilustracja do wierszyka. Do kart dołączona jest instrukcja z wierszykami oraz pytaniami ze wszystkich kart.
Na czym polega zabawa?
Pajdohistoryjki oparte są na prostych i zrozumiałych dla dziecka opowiadaniach o - nierzadko- zaskakujących zwrotach akcji. Podstawowym tematem jest rozmowa o emocjach i relacjach społecznych. Prosta i zwięzła forma historyjek, została dostosowana do możliwości skupienia uwagi i śledzenia fabuły przez dzieci 3 i 4- o letnie. Przygody chłopca Jasia, wywołują na twarzy uśmiech, są zabawne a jednocześnie pouczające. Są zaczątkiem do rozmowy o - często trudnych - sprawach, z którymi maluch nie umie sobie poradzić.
Trzy warianty zabawy:
1. Odszukujemy spośród kilku obrazków tego, który jest jest ilustracją do przeczytanej opowieści. Jest to sposób na sprawdzenie u małego dziecka umiejętności skupienia uwagi na czytanym tekście. Ćwiczymy także aktywne słuchanie ze zrozumieniem.
2. Pytanie dziecka o znaczenie użytych w historyjce słów i sformułowań. Sprawdzamy dzięki temu zasób słownictwa dziecka oraz dajemy możliwość jego rozbudowywania ponieważ nowe słowa występują w konkretnym, zrozumiałym i ciekawym dla dziecka kontekście.
3. Rozmowa na temat opisany w historyjce, w czym mogą pomóc dołączone pytania. Pytania po każdym wierszyku podzielone są na dwie grupy. Pytania z pierwszej grupy dotyczą treści wierszyka i mają na celu sprawdzenie poziomu zrozumienia tekstu oraz sensu użytych tam sformułowań. Pytania z drugiej grupy są bardziej ogólne i mają na celu skłonienie dziecka do wyrażenia swoich przewidywań i poglądów.
Dziecko ma możliwość rozwijania empatii dzięki temu, że utożsamia się z bohaterem opowiadania.