Kategoryzacje obrazkowe. Zestaw
Pomoc Kategoryzacje obrazkowe sukcesywnie wykorzystuje się podczas terapii w pracy z dziećmi z różnymi problemami, także z problemami komunikacyjnymi.
Publikacja Nie seplenię. Program terapii sygmatyzmu wychodzi na przeciw oczekiwaniom logopedów, którzy prowadzą terapię sygmatyzmu. Z ćwiczeń mogą korzystać nauczyciele i osoby z wadami wymowy.
Publikacja Nie seplenię. Program terapii sygmatyzmu wychodzi na przeciw oczekiwaniom logopedów, którzy prowadzą terapię sygmatyzmu. Z ćwiczeń mogą korzystać nauczyciele i osoby z wadami wymowy.
Przedstawiono tutaj program terapii sygmatyzmu (zaburzonej wymowy głosek szumiących), który zawiera materiały niezbędne do prowadzenia terapii logopedycznej od etapu wstępnego aż do osiągnięcia efektywności na poziomie swobodnych wypowiedzi. Pracując z pacjentem logopedycznym według założeń tego programu, uwzględniając przedstawione w nim zasady, metody, formy i środki oraz przestrzegając poszczególnych etapów terapii, logopeda odniesie zamierzony sukces.
Autor: Danuta Weichert-Figurska
Format: A4,
Objętość: 96 stron,
Oprawa: miękka.
Polecamy logopedom.
Pomoc Kategoryzacje obrazkowe sukcesywnie wykorzystuje się podczas terapii w pracy z dziećmi z różnymi problemami, także z problemami komunikacyjnymi.
Ubezdźwięcznianie (zwane też mową bezdźwięczną) to zespół wad polegających na nierealizowaniu dźwięczności głosek. Najczęściej występuje w postaci zamieniania głosek (paralalia) dźwięcznych na ich odpowiedniki bezdźwięczne (np. „papka” zamiast ,,babka”).
"Dysleksja" to zestaw ćwiczeń funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 5-6 lat. Zestaw zawiera ćwiczenia: spostrzegania wzrokowego, mechanizmów lewopółkulowych, słuchowe i językowe, grafopercepcji.
Zadania domowe są jedną z części publikacji Ja i mój świat 2. Zostały one przygotowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Kategoryzacja to zestaw ćwiczeń usprawniających procesy myślowe dzieci. Zdolność dokonywania kategoryzacji jest jednym z podstawowych wyznaczników inteligencji człowieka.
Pomoc Moje dziecko nie mówi została stworzona przez terapeutki na bazie ich wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy. Ćwiczenia zawarte na kartach tej pomocy pomagają poznawać nowe słowa, zapamiętywać je oraz budować wypowiedzi poprawne składniowo. Pomoc jest przydatna także w budowaniu słownika biernego.
Teczka zawiera karty z ilustracjami do powielenia.
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek r, l w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i zdaniach.
Pomoc dydaktyczna Gimnastyka umysłowa dyslektyka pomaga rozwijać koncentrację, uważność i zapamiętywanie. Jest to znakomita pomoc kształtująca myślenie matematyczne oraz samodzielne poszukiwanie rozwiązań matematycznych.
Terapia afazji. Odbudowywanie umiejętności komunikacyjnych to propozycja przeznaczona dla osób po różnych incydentach neurologicznych.
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją,alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy.Wykorzystując wiedzę wynikłą z stosowania serii Słucham i uczę się mówić przygotowaliśmy nowe książeczki z serii Fleksja.
Pozycja Ruch to kolejna część z serii Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek.
"Dysleksja" to zestaw ćwiczeń funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 7-8 lat. Zestaw zawiera przydatne ćwiczenia m.in spostrzegania wzrokowego.
Chrząszcz Szczepan - gra wspomagająca terapię głosek sz, ż/rz, cz, dż (nagłos, śródgłos, wygłos)
Gra przeznaczona do ćwiczeń poprawnej artykulacji głosek sz, ż/rz, cz, dż (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 dzieci. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek.
Zestaw "PRZECIWIEŃSTWA” z serii "Karty ćwiczeń" przeznaczony jest dla wszystkich osób z zaburzeniami komunikacji językowej.
W szczególności dla dzieci z:
- autyzmem
- Zespołem Downa
- zespołem Aspergera
- Alalia
- afazją
- obniżeniem sprawności intelektualnej
- porażeniem mózgowym
- opóźnionym rozwojem mowy
- centralnymi zaburzeniami słuchu
Zestaw plakietek i etykietek służy do przenoszenia obrazów z rzeczywistości na obrazki oraz uświadamianiu dziecku, że słowo (napis) oznacza konkretną rzecz, czynność czy sytuację oraz do nauki czytania. Uczy dziecko rozumienia pytań oraz udzielania odpowiedzi.