Pomoc Historyjki obrazkowe przeznaczona jest szczególnie do pracy i terapii logopedycznej, jednak ich zastosowanie jest o wiele szersze. Pracując z materiałem zawartym w tej pozycji, dzieci rozwijają mowę opowieściową, wzbogacają słownictwo, uczą się rozpoznawać przyczyny i skutki zdarzeń. Ćwiczą także budowanie zdań, poznając nowe czasowniki, a także - co bardzo istotne w przypadku podjęcia nauki czytania - poznają samogłoski.
Pozycja idealnie sprawdza się w przypadku opóźnionego rozwoju mowy, gdyż pozwala na poznawanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych, czasowników i rzeczowników.
Pomoc Historyjki obrazkowe przeznaczona jest do wykorzystania w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, a także dla dzieci rozpoczynających naukę czytania.
Ćwiczenia z wykorzystaniem historyjek można dowolnie modyfikować, ucząc rozpoznawania przyczyn i skutków zdarzeń, rozumienia czasowników, również czytania samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych, czasowników oraz rzeczowników.
Opowiadanie historyjki pozwala dziecku nazwać przyczynę i skutek zdarzenia, a także zrozumieć jego uporządkowanie w czasie.
Prawidłowe myślenie przyczynowo-skutkowe pozwala przewidywać skutki działań własnych lub innych osób. Pomaga także zrozumieć pojawiające się w różnych sytuacjach emocje, a także przewidywać konsekwencje działań własnych i innych.
Prezentowane historyjki można wykorzystać również do:
- ćwiczeń pamięci sekwencyjnej,
- ćwiczeń komunikacji: zadawania pytań i udzielania odpowiedzi,
- odszukiwania obrazków według instrukcji niewerbalnej (pantomimicznej),
- ćwiczeń rozpoznawania i nazywania emocji,
- rozumienia powiązań między zabawą tematyczną (doświadczeniem), a obrazkami w historyjce.
Zestaw zawiera 27 ilustracji stanowiących 9 historyjek obrazkowych oraz etykiety z samogłoskami, wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi i zdaniami opisującymi obrazki. Do zestawu dołączona jest również instrukcja z przykładami ćwiczeń.
Autor: Urszula Kubasiewicz , Aneta Szumska
Polecamy w terapii logopedycznej, w terapii psychologicznej, do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz do pracy z osobami z afazją.