"Kiedyś było jakoś fajniej..." - znacie to?

Pewnie niektórzy powiedzą, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dzisiejsza młodzież i dzieci nie wyobrażają sobie "normalnego" funkcjonowania bez najnowszych zdobyczy techniki: komputera, Internetu, telewizji czy najnowocześniejszych modeli telefonów. Niestety po smartfony czy tablety sięgają coraz młodsze dzieci. Tymczasem specjaliści ostrzegają, że dziecko do ukończenia 2. roku życia nie powinno widzieć nawet migawki kolorowego ekranu. Przebywanie małego dziecka przed monitorem czy ekranem tabletu niesie za sobą szereg zagrożeń, wśród których należy wymienić choćby takie jak: spowolnienie rozwoju mowy czynnej i biernej (a nawet opóźniony rozwój mowy), brak reakcji na polecenia, brak rozumienia poleceń, brak lub ograniczone pole wspólnej uwagi, nieumiejętność inicjowania zabawy.

Dziecko prawdopodobnie nie będzie lubiło w przyszłości czytać książek i może mieć problemy z nabywaniem kompetencji szkolnych tj. czytanie, pisanie, prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego. Może mieć kłopoty z koncentracją uwagi na zadaniu, łatwo się rozpraszać, a także mieć kłopoty natury psychologicznej. Oczy dziecka oglądającego obrazy wyświetlane na monitorze odbierają "łatwe i przyjemne" bodźce, ale skupiają się wyłącznie na patrzeniu w jednej płaszczyźnie, ręce leżą bezwładnie, nie manipulują niczym, nie ćwiczą, nie działają. Postawa ciała zazwyczaj jest wtedy niewłaściwa, co może prowadzić do deformacji układu szkieletowego. Wspomnieć należy jeszcze choćby o treściach, które są dzieciom przekazywane poprzez ww nośniki: maluchy (często nieadekwatnie do swojego wieku), szpikowane są aktami przemocowymi, brutalnym i moralnie dwuznacznym obrazowaniem. Świat najnowszych technologii fascynuje, wciąga, wręcz uzależnia. Starsze dzieci w "sieci" odnajdują często rozwiązanie problemów, z którymi nie są sobie w stanie same poradzić. I tutaj także czyha kolejne zagrożenie - oddalają się od rodziców i bliskich, z którymi zaczyna ich coraz mniej łączyć. Można powiedzieć, że koło się zamyka, a z drugiej strony jest tez tak, że my - dorośli niejednokrotnie przymykamy oko na problem, gdyż z różnych względów jest nam łatwiej i wygodniej dać dziecku smartfon, a tym samym kupić sobie chwilę spokoju... Od razu nasuwa się więc pytanie: "No dobrze, co więc robić, jak przeciwdziałać tym zagrożeniom?". Jak w wielu kwestiach problematycznych, nie ma jednej i konkretnej odpowiedzi. Chciałoby się powiedzieć:" profilaktyka, profilaktyka i jeszcze raz... profilaktyka".

I tutaj z pomocą przychodzimy my - sklep Liger, który powstał, by wspierać Rodziców, kształtować rozwój dzieci i pomagać, jeśli dzieci i młodzież takiego wsparcia terapeutycznego potrzebują. 

Gry komputerowe naprawdę można zastąpić!!! Nie dawajmy dzieciom bezpośredniego dostępu do urządzeń multimedialnych. Rozmawiajmy z dziećmi, grajmy w gry logiczne, planszowe, edukacyjne, kreujmy ich charakter. Nie pozwólmy, by robili to obcy ludzie, a już na pewno nie abstrakcyjne twory z gier!

Wydaje się, że najłatwiej gry komputerowe zastąpić będzie małemu dziecku, które nie poznało jeszcze nowoczesnych rozwiązań. Warunek jest taki, by tych rozwiązań dziecku nie pokazywać, od samego początku. Tutaj sklep Liger wychodzi na przeciw oczekiwaniom Rodziców i podpowiada, co robić by kreatywnie i twórczo spędzać czas ze swoimi najmłodszymi pociechami.

W naszym sklepie mogą Państwo znaleźć nie tylko produkty do terapii czy rehabilitacji a także do rozwinięcia zmysłów dziecka oraz jego kreatywności, w przykładowych kategoriach znajdują się produkty, które na pewno zainteresują Państwa pociechę.

Zabawki kreatywne jak sama nazwa wskazuje, pobudzają kreatywność dziecka. Pobudzają je do myślenia i umożliwiają znajdowanie różnych zajęć z daną rzeczą. Dzieci są nimi zaciekawione i starają się rozwiązać ciekawe problemy, jakie stawiają im zabawki. Dodatkowo zabawki kreatywne zazwyczaj wpływają również na motorykę i zdolności manualne. Przykładem doskonałej zabawki kreatywnej jest przybijanka geometryczna, w której dziecko w dowolny sposób może przybijać klocki do korkowej tablice i tworzyć różne obrazy. Dziecko pobudza w trakcie zabawy kreatywność, ćwiczy koordynacje wzrokowo-ruchową oraz umiejętności manualne.

Polecamy zapoznać się z zakładką DLA DZIECKA 0-3,  w której znajdziecie Państwo inspirujące rozwiązania do nauki i zabawy. Polecamy szczególnie kreatywne kostki manipulacyjne, które uczą poznawać kolory, kształty, porównywać wielkości. Posiadają sortery i bardzo barwne elementy do przesuwania, wciskania, manipulowania i wrzucania. Wszystkie te czynności sprzyjają rozwojowi motoryki małej, doskonalą precyzję ruchów i przygotowują maluszka do przyswajania późniejszych czynności szkolnych. Poza tymi zaletami, nie uczą dziecka nawyku korzystania z nowoczesnych technologii i nie przyzwyczajają do komputera czy smartfona.

Zamiast sprzętów elektronicznych warto zapewnić dziecku dostęp do gier, zabawek edukacyjnych i logopedycznych. Wpływają one bardzo korzystnie na rozwój malucha, który w trakcie zabawy uczy się. Gry i zabawki edukacyjne mogą dotyczyć różnych umiejętności – matematyki, słownictwa, języków. Dodatkowo rozwijają one wyobraźnię, logiczne myślenie, spojrzenie przyczynowo-skutkowe. Natomiast gry logopedyczne są ważne w doskonaleniu wymowy.

Sklep Liger powstał z myślą niesienia pomocy w dostarczaniu kreatywnych i ciekawych pomocy dla logopedów i rodziców. Dlatego też staramy się ciągle uzupełniać i rozszerzać naszą ofertę o nowe rozwiązania edukacyjne. Gry logopedyczne, wspierające rozwój mowy i sprawiające, że terapia logopedyczna będzie ciekawsza i bardziej przystępna dla małego pacjenta, znajdziecie państwo w zakładce GRY EDUKACYJNE I LOGOPEDYCZNE. Każda z nich została tak dobrana, by jak najlepiej rozwijać mowę, wzbogacać słownictwo i aktywizować dziecko do systematycznej pracy. Pomoce logopedyczne, nie dość, że spełniają swoje terapeutyczne zadanie, to także pozwalają na inny sposób spędzania czasu przez dziecko, niż przed monitorem laptopa. jest to wartość, w dzisiejszych czasach, nie do przecenienia, a Rodzice szybko zauważą zmiany w zachowaniu swojego dziecka.

Jeżeli decydujemy się już na pozwalanie dzieciom na korzystanie z gier multimedialnych, to należy wybrać odpowiednie oprogramowanie i gry. Odpowiednio dobrane pomoce multimedialne będą rozwijać percepcje, koncentracje, myślenie przyczynowo-skutkowe. Wybór rozrywki multimedialnej można dobrać do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Mogą wpływać na kreatywność, naukę różnych dziedzin, czy kompetencje społeczne.

Dla dzieci z różnymi problemami rozwojowymi, polecamy gry multimedialne, które zostały opracowane przez specjalistów-terapeutów, zajmujących się eliminacją tych dysfunkcji. Rozwiązania multimedialne proponujemy szczególnie osobom ze spektrum autyzmu, opóźnionym rozwojem mowy, zespołem Downa. Wykonując zadania, dzieci uczą się samodzielnego podejmowania decyzji, podążania za kierunkiem wzroku, inicjowania wspólnej uwagi czy czy rozumienia ekspresji mimicznych. Dając dziecku dostęp do tego rodzaju gier, możemy mieć pewność że będą wpływały pozytywnie na rozwój dziecka, docierając ze swymi treściami w sfery, które najbardziej należy rozwijać.

 

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Odpowiadasz na komentarz