Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej

Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej

38,00 zł
Brutto

Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze... to publikacja, która jest efektem wieloletniej praktyki terapeutycznej w szkole integracyjnej.

Ilość

Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze... to publikacja, która jest efektem wieloletniej praktyki terapeutycznej w szkole integracyjnej. Jego wielką zaletą jest to, że pozwala poznać dziecko oraz jego ograniczenia i zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne, w bardzo dokładny sposób. Badanie bierze pod uwagę takie czynniki, jak: wiek rozwojowy dziecka oraz rodzaj zaburzenia.

Kwestionariusz daje szerokie spektrum możliwości działań terapeutycznych - przygotowany jest zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Pozwala to na uzyskanie czytelnego obrazu na temat dziecka, jego rozwoju i możliwości. Do opracowania dołączone zostały narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości lub częściowo.

W kwestionariuszu wyodrębniono 9 części dotyczących danych zaburzeń. Każda z nich posiada dodatkowo podpunkty umożliwiające wnikliwe zapoznanie się z problemem. Każda część została wyposażona w dokładną instrukcję i adekwatne narzędzia badawcze.

Czego dotyczą poszczególne części kwestionariusza?

- charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy),
- charakterystyki komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie),
- słuchu fonemowego (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne),
- czytania (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy),
- pisania (znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania),
- percepcji wzrokowej (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków),
- orientacji (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć).

Autorzy: Tomczak Joanna, Ziętara Renata
Objętość: 72 stron

Format: A4
Oprawa: miękka, klejona

Polecamy, jako pomoc w terapii pedagogicznej.

Specyficzne kody

Podobne produkty