TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE cz. 2 - Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w domu i relacjach w rodzinie

TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE cz. 2 - Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w domu i relacjach w rodzinie

60,00 zł
Brutto

„Trudne sytuacje społeczne” to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych.

Ilość

„Trudne sytuacje społeczne” to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób.

Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.

DLA KOGO?
Zawartość tematyczna zestawu jest dostosowana do pracy z dziećmi klas 1–3 szkoły podstawowej. Niektóre zagadnienia można jednak z powodzeniem omawiać zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi – jest to uzależnione od poziomu funkcjonowania społecznego dzieci i ich bieżących potrzeb.

KIEDY?
Trudne sytuacje społeczne można wykorzystać na różne sposoby:
– w trakcie zajęć indywidualnych z dzieckiem (podczas terapii pedagogicznej lub psychologicznej),
– w domu jako pomoc inicjującą rozmowę rodzica z dzieckiem,
– podczas lekcji wychowawczych w szkole, zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych,
– podczas lekcji etyki.

Seria jest dedykowana terapeutom, psychologom, pedagogom, wychowawcom pracującym z dziećmi, a także rodzicom, którzy, poprzez szczere rozmowy, chcieliby nauczyć swoje pociechy sposobów rozwiązywania trudności oraz przybliżyć im możliwe zagrożenia. Pomoc służy zarówno do terapii, jak i rozmów podczas lekcji wychowawczej.

Rozmawiam z dzieckiem o sytuacjach w domu i relacjach w rodzinie, to druga część z serii „Trudne sytuacje społeczne” podpowiadająca dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w domu i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez pytania nauczyciel (rodzic) pomaga identyfikować i nazywać uczucia, przekonania i prezentowane postawy dziecka wobec zaistniałych trudnych sytuacji. Pobudza do rozmów o wywołanych przez problematyczne zdarzenia emocjach, np. o złości, żalu, strachu, wstydzie, zazdrości, niepokoju, rozczarowaniu, lęku czy niepewności. Dla nauczyciela zaś pomoc ta jest źródłem informacji o trudnościach, których na co dzień doświadcza dziecko.

Specyficzne kody

Podobne produkty