KATEGORYZACJE ATEMATYCZNE - Wzory. Wskazówka
Umiejętność kategoryzowania to zdolność dostrzegania cech wspólnych i różnicujących przedmioty, łączenia ich według danej cechy, porządkowania według konkretnych zasad.
JĄKANIE W WIEKU SZKOLNYM. TERAPIA METODĄ TARKOWSKIEGO
Jąkanie to książka, w której jąkanie jest widziane inaczej niż w ujęciu systemowym. W tej pozycji ujęte są wyniki badań, oraz wieloletnie obserwacje i doświadczenia w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. W publikacji skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń.
Według autorów tej pozycji jąkanie jest zaburzeniem psychosomatycznym, a jego postać chroniczna stanowi jednostkę chorobową. Odnosząc to do ujęcia systemowego składa się z czynników lingwistycznych, biologicznych, psychologicznych i społecznych oraz występujących między nimi powiązań. Autorzy zwracają uwagę na zrozumienie zależności bio-psychospołecznych. Sama zaś niepłynność mówienia stanowi jedynie objaw większego problemu. Autorzy wskazują, że jąkanie nie stanowi zaburzenia płynności mówienia, a czynniki wywołujące jąkanie zmieniają się w trakcie ontogenezy, tworząc indywidualny wzór tego zaburzenia mowy. Z publikacji dowiadujemy się że jąkanie wymaga dobrej organizacji. Niestety nie przywiązuje się do tego należytej uwagi. Według autorów publikacji najlepsze efekty terapii można zaobserwować wówczas, gdy jest ona prowadzona w prywatnych gabinetach i ośrodkach.
format | B5 |
objętość | 280 stron |
oprawa | twarda |