Porady

Przedszkolna sala marzeń… - czyli o tym, co wpływa na wszechstronny rozwój dziecka (część 1)

Można powiedzieć, że koncepcji wychowawczych jest tyle, ilu jest wychowawców, nauczycieli i rodziców. Każdy stara się wpływać na rozwój dziecka w indywidualny, właściwy tylko sobie sposób.

remove_red_eye 613 odsłony

Moje dziecko potrzebuje pomocy w rozwinięciu mowy. I co teraz?

Musimy sobie zdawać sprawę, że mowa dziecka kształtuje się od urodzenia. Żeby dziecko zaczęło mówić powinno mieć odpowiednio zbudowany aparat mowy. Należy pamiętać też, że mowa u dziecka rozwija się w różnym tempie. Jeżeli dwulatek nie wypowiada prostych zdań i nie rozumie nazw podstawowych przedmiotów lub czynności to jest to powód do niepokoju.

remove_red_eye 370 odsłony

Jaką rolę i funkcje odgrywają pomoce dydaktyczne?

Aby przyswajać i przekazywać dzieciom wiedzę w młodszym wieku łatwo i skutecznie, nie wystarczy tylko uczyć ich z książek stanowiących podstawowe źródło wiedzy, należy posiłkować się wszelkimi innymi pomocami znajdującymi się na rynku, które nie tylko ułatwiają ćwiczenia i zadania dzieciom, podczas nauki, ale także nauczycielom, którzy tą wiedzę im przekazują.

remove_red_eye 1449 odsłony

Jakie rozwiązania logopedyczne wyróżniamy wśród małych dzieci?

Jedną z najważniejszych (jeśli nie najważniejszą) umiejętności w życiu człowieka, jest mowa. Jest ona nieodzownym elementem wykorzystywanym w życiu codziennym, a jej rozwój rozpoczyna się już w życiu prenatalnym i rozwija się dalej w okresie niemowlęcym i we wczesnym dzieciństwie, kiedy dziecko zaczyna wokalizować, wypowiadać pierwsze sylaby i słowa.

remove_red_eye 564 odsłony

Innowacyjne pomoce edukacyjne i rozwiązania dla szkoły podstawowej

Innowacja to zmiana polegająca na wprowadzeniu czegoś jakościowo nowego w danej dziedzinie życia. Innowacje pedagogiczne dają nauczycielowi możliwość świadczenia nowych usług na rynku edukacyjnym. To za ich pomocą może on rozszerzać swoją działalność o nowe elementy i wyjść poza podstawę programową. Nauczyciel wykorzystujący otwarte zasoby edukacyjne, dydaktyczne oraz posługujący się urządzeniami mobilnymi, to nowoczesny pedagog, który staje się dla ucznia autorytetem i przewodnikiem motywującym do rozwoju intelektualnego i osobowościowego. Bardzo ważne w tym procesie są: zaangażowanie, kreatywność i różnorodne środki dydaktyczne.

remove_red_eye 1565 odsłony

Jak pomóc dzieciom mówić bardziej wyraźnie?

Wiemy już, że dziecko do pierwszych swoich lat bierze wzorce, od ludzi, z którymi ma  kontakt, czyli głównie z rodzicami. Rodzice stanowią podstawowy wzorzec dla dziecka, więc muszą oni stanąć na wysokości zadania, żeby dawać dziecku jak najlepsze przykłady poprawnego wypowiadania się używając podstaw i reguł przyjętych w języku polskim pod kątem składni, gramatyki itp. elementów języka mówionego i pisanego.

remove_red_eye 361 odsłony

10 propozycji gier i pomocy matematycznych dla małych uczniów

Matematyka w życiu jest bardzo potrzebna na co dzień: a to do liczenia różnych przedmiotów, osób, pieniędzy, czy do jakichś obliczeń potrzebnych do stworzenia nowych i kreatywnych rzeczy potrzebnych ludziom w przyszłości. Aby móc kreować rzeczywistość, tworzyć nowe rozwiązania, trzeba najpierw poznać różne matematyczne wzory, działania i prawa. Jednak wszystkie te skomplikowane operacje matematyczne mają swój zaczątek, kiedy to młodzi uczniowie w szkołach, czy nawet już w przedszkolach uczą się i poznają cyferki, liczby, czy później – wykonują bardziej skomplikowane działania matematyczne.

remove_red_eye 451 odsłony

10 pomocy logopedycznych wyróżnionych w 2019 roku

W życiu każdego człowieka, dla właściwej komunikacji potrzebna mu jest odpowiednio wykształcona technika pisania i mówienia. O ile pisanie wykorzystuje się rzadziej, to właśnie sztuka mówienia jest nieodzownym elementem w relacjach międzyludzkich.

remove_red_eye 370 odsłony

Zabawy dla dzieci z autyzmem

Aby móc podać przykłady zabaw dla dzieci z autyzmem, najpierw trzeba znać jego definicję. Autyzm jest to choroba (zespół Kennera) objawiająca się problemami związanymi z: komunikacją w społeczeństwie, pokazywaniem i rozumieniem swoich uczuć, emocji (zarówno własnych, jak i innych osób), nie rozumienia zachowań przyjętych przez ogół. Ogólnie rzecz biorąc jest to zaburzenie ośrodkowego układu nerwowego należące do spektrum zaburzeń autystycznych.

remove_red_eye 5031 odsłony